۱

تهاجم عربستان هیچگونه مشروعیتی ندارد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۵
تهاجم عربستان هیچگونه مشروعیتی ندارد
سفیر سابق ایران در لبنان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اقدامات عربستان در یمن، گفت: آنچه با آغاز عملیات هوایی و هجوم علیه یمن آغاز شد تنها رژیم صهیونیستی را بهره مند خواهد کرد.

وی با اشاره به دسته بندی موجود دردنیا افزود: جهبه مقاومت و حامیان آن در یک طرف و اسرائیل و هم پیمانانش در سوی دیگر وجود دارند که بر این اساس حرف اول دربین این کشورها را امنیت اسرائیل می زند.

تلاش برای افزایش ضریب امنیت اسرائیل در منطقه


رکن آبادی با بیان اینکه اسرائیلی ها به هر عاملی متوسل می شوند که ضریب امنیت اسرائیل را به ویژه در منطقه افزایش دهند، اظهار داشت : هیچ چیزی بهتر از گتسرش درگیری ها در منطقه به ویژه در سوریه و عراق و یمن نمی تواند این ضریب امنیت را گسترش دهد. آنها تلاش می کنند که این درگیری ها را مذهبی نشان دهند و این درحالی است که درگیری ها کاملا سیاسی است.

وی به جنگ بین داعش و جبهه النصره در سوریه اشاره کرد و گفت: درگیری بین آنها ۱۵۰۰ کشته داشت. این دو گروه افراطی که ریشه فکری یکسان دارند از یکدیگر اسیر گرفتند و کشتند. آیا این درگیری مذهبی است؟ دعوای این گروه ها کاملا سیاسی و بر سر قدرت است.

جنگ های منطقه سیاسی است نه مذهبی

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به اینکه تلاش گسترده ای برای اینکه جنگ ها در منطقه مذهبی نشان داده شود، صورت می گیرد، بیان کرد : جمهوری اسلامی ایران معتقد است که کشورهای منطقه باید بر علیه یک تهدید مشترک و طرفی که خطرش همه کشورهای منطقه را تهدید می کند که رژیم صهیونیستی است، متحد شوند. کشورهای منطقه نباید در این دام بیافتند که به هر مسئه ای به جر فلسطین فکر کنند.

وی در این باره که مجامع بین المللی باید چه برخوردی در قبال حمله و اقدامات عربستان در یمن داشته باشند، خاطرنشان کرد: کاملا روشن است که تنها در حالتی می توان کشوری را مورد حمله قرار داد که کشور حمله کننده یا مجوز شورای امنیت را داشته باشد و یا اینکه خاکش اشغال شده باشد.

تهاجم عربستان به یمن هیچگونه مشروعیت بین المللی ندارد

رکن آبادی با اشاره به اینکه در مورد یمن هیچ کدام از این دو مورد اتفاق نیافتده بود، اظهار داشت : تهاجم عربستان به یمن هیچگونه مشروعیت بین المللی ندارد. از سازمان ملل، افکار عمومی جهان و هر سازمان بشر دوستانه در جهان این انتظار می رود برای مقابله با این اقدام تجاوزکارانه اقدام کنند نه اینکه به عاملان آن جایزه بدهند.

وی تصریح کرد : در حال حاضر سازمان های بین المللی به جای برقرار کردن آشتی میان طرف های درگیر به صدور قطعنامه جایزه می دهند و تنها دلیل این اقدام نیز این است که آمریکا و اسرائیل ادامه این درگیری را می خواهند.

وی همچنین درباره طرح ۴ ماده ای ایران درباره یمن گفت: این طرح بسیار جامع و کامل است و مصالح همه طرف های درگیر را در نظر گرفته است.

سفیر سابق کشورمان با اشاره به آغاز گفتگوها و تشکیل دولت فراگیر در طرح ایران، بیان کرد : هیچ طرحی نمی تواند به اندازه طرح جمهوری اسلامی ایران در مورد یمن فراگیر باشد. اکنون جمهوری اسلامی ایران در حال رایزنی در سطح منطقه ای و بین المللی درباره این طرح است و با اجرای این طرح می توانیم بگوییم که به حل مسئله یمن نزدیک می شویم.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۶۷۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.