۰

مذاکرات برقی ایران- ژاپن در تهران آغاز شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸
مذاکرات برقی ایران- ژاپن در تهران آغاز شد
با سفر مدیران موسسه جایکای ژاپن به تهران، دور جدید مذاکرات برقی با این موسسه ژاپنی و برخی از مدیران شرکت‌های توزیع برق کشور در تهران آغاز شده است.

مهمترین برنامه پیشنهادی وزارت نیروی ایران به موسسه جایکای ژاپن، تدوین طرح جامع شناسايي، به كارگيري و بومي سازي فنآوری‌هاي سازگار با محيط زيست در صنعت برق است که تاکنون بحث و بررسي مراحل تصويب اوليه این طرح جامع برقی به پایان رسیده است.

در حال حاضر با سفر هیات ژاپنی به تهران مراحل نهایی تهیه چارچوب قرارداد و تدوین این طرح جامع برقی آغاز شده و همزمان با انجام مذاکرات این هیات ژاپنی از برخی از تاسیسات صنعت بق کشور در حاشیه تهران بازدید کرده است.

سیدعلی بربند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران در حاشیه مذاکراتی برقی با مسئولان موسسه جایکای ژاپن با بیان اینکه نيازها و دغدغه‌هاي شركت های توزيع برق ایران، تكنولوژي روز جهان است كه بسياري از كشورهاي بزرگ هم درگير آن هستند، گفت: مباحثي همچون توسعه ظرفیت تولید از انرژي‌هاي نو و هوشمندسازي شبكه برق از جمله فعاليت‌هايي بوده که صنعت برق ایران همگام با كشورهاي بزرگ جهان همچون ژاپن آغاز کرده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در شرایط فعلی زيرساخت هاي لازم را براي تسریع بخشيدن به فعاليت‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: از اين رو همگام با انجام مطالعات و تحقيقات لازم براي پياده سازي آنها برای توسعه زيرساخت‌هاي لازم فعاليت هاي گسترده اي انجام داده ايم.

وي افزود: استفاده از تكنولوژي‌هاي به روز جهان در جهت كاهش تلفات فني در شبكه برق و بهره گيري از ترانس‌هايي با هسته آمورف به جاي هسته سيليكوني از تكنولوژي هاي نويي در ايران است اظهار داشت: هم اکنون با مشارکت سازندگان ایرانی بهره گيري از تجربيات كشورهايي همچون ژاپن را در دستور کار قرار داده ایم.

بربند همچنین تاکید کرد: نتيجه مذاكرات ما با نمايندگان جايكا نشان می دهد كه پيشرفت و دستاوردهاي شبکه توزيع برق استان تهران در زمينه بهره گيري از اتوماسيون شبكه و MIS كه يك سيستم مديريتي نوين در جهان بوده، توجه ژاپنی ها را به خود جلب كرده است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته دانش فني برخی از فعالیت‌های برقی به كشورهاي منطقه خاورمیانه و كشورهاي آفريقايي صادر شده که ارزآوری قابل توجهی برای صنعت برق کشور به همراه داشته است.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۶۷۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.