۰

کی‌روش برنامه‌هایش را ارائه کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۱
کی‌روش برنامه‌هایش را ارائه کرد
در این نشست که علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، محمدحسین علیزاده رئیس آکادمی ملی فوتبال و شهاب‌الدین عزیزی خادم عضو هیات رئیسه فدراسیون حضور داشتند، در ابتدای این نشست علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال خطاب به ورابی ماکودی گفت: از شما بخاطر حضورتان در ایران تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: خوشبختانه دو کشور ایران و تایلند روابط خوبی در آسیا دارند. طی هفت سال گذشته که من در فدراسیون فوتبال ایران حضور داشتم، همیشه سعی کردم تا ارتباط خوب و تنگاتنگی را با فدراسیون‌های دیگر کشورها خصوصا تایلند داشته باشم.

رئیس فدراسیون فوتبال تایلند اضافه کرد: برخی از کشورها دارای فوتبالی پیشرفته هستند اما از ارتباطات بین‌المللی خوبی بهره نمی‌برند و برخی دیگر علاوه بر فعالیت‌های مفید و موفقی در فوتبال‌شان، ارتباطات بین‌المللی خوبی دارند. البته فدراسیون فوتبال تایلند از جمله فدراسیون‌های فعال، موفق و با ارتباطات بین‌المللی خوب است.

کفاشیان افزود: با روابط خوبی که با کشور تایلند داریم سعی خواهیم کرد تا اردوها و بازی‌های تدارکاتی را در دو کشور برگزار کنیم تا فوتبال و فوتسال بانوان و آقایان در مسیر رشد و موفقیت قرار بگیرد. ما تلاش کردیم تا میزبانی رقابتهای جام جهانی فوتسال را داشته باشیم اما این اتفاق رخ نداد و تایلند میزبان این مسابقات شد که ما نیز از این انتخاب راضی هستیم.

وی ادامه داد: معتقدم وراوی در آسیا عملکرد خوبی داشته و از آن مهمتر تلاش می‌کند در آسیا نیز موفق عمل کند. زون آسه آن ۱۲ عضو دارد و ما می‌توانیم از تجربیات این کشورها استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین افزود: خوشبختانه در زون جدید آسیای میانه ارتباط خوبی میان کشور عضو وجود دارد و تاکنون ۵ جلسه هماهنگی با آنها داشته و در تلاشیم تا تقویم ورزشی خوبی را تدوین کنیم. قطعا پیشنهادات و کمک‌های بسیار خوبی از سوی تایلند که رئیس منطقه آسه آن است، به ما خواهد شد.

وی در ادامه در جمع خبرنگاران گفت: این دیدار برای یک سری از بازی‌ها و همکاری دو جانبه انجام شد تا بتوانیم در انتخابات AFC با هم همکاری کنیم. اکثر فدراسیون‌ها در تب و تاب این انتخابات بوده و جلسات مختلفی را برگزار می‌کنند. ما نیز رایزنی‌های خاصی را انجام داده‌ایم و رئیس فدراسیون تایلند نیز به خاطر همین دلیل به ایران آمده است.

کفاشیان در ادامه یادآور شد: معمولا بازی‌های تدارکاتی قبل از بازی‌های جام جهانی با آنها داشته‌ایم و در فوتبال بانوان نیز با آنها همکاری می‌کنیم. همچنین در اردوهایی که در شرق آسیا برگزار می‌شود، معمولا یک سفر هم به تایلند می‌رویم که این موضوع به آمادگی تیم های ملی ما کمک بسزایی می‌کند.

وی درباره انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا لابی‌های خود را افزایش دهیم و از این طریق بتوانیم کرسی‌های بیشتری را در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره امضای تفاهم‌نامه با کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی را با برخی از کشورها داشته‌ایم که شامل همکاری‌های دو جانبه، برگزاری اردوها در دو کشور، بازیها دوستانه، حضور مربیان و مسائل آموزشی می‌شود. ما علاقه‌مندیم تا با کشورهای بزرگ تفاهم‌نامه امضا کنیم و از آن طریق همکاری دو جانبه خوبی را با آنهعا داشته باشیم.

وی همچنین به وضعیت تیم ملی فوتبال اشاره کرد و افزود: کی‌روش برنامه‌های خودش را تا جام جهانی ارائه کرده و جلساتی را با سازمان لیگ داشته و خواسته‌های خود را مطرح کرده است. کی‌روش پیگیری‌های لازم را در جهت برگزاری بازی‌های دوستانه انجام داده و ما هم باید در مذاکراتی که با برخی کشورها برای برگزاری این بازی اعلام آمادگی کرده‌اند. به دلیل روابط خوبی که با کشورهای آسیایی داریم، گمان نمی‌کنم مشکلی برای برگزاری بازی دوستانه با آن‌ها داشته باشیم.

کفاشیان در پاسخ به اینکه از چه زمانی تمرین‌های تیم ملی آغاز خواهد شد، گفت: به دلیل اینکه چندین بازیکن ما لژیونر هستند، به محض اینکه روزهای فیفا‌ فرا برسند، تمرین‌های تیم ملی آغاز خواهد شد. فکر می‌کنم خردادماه زمان آغاز تمرین‌های تیم ملی باشد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۶۷۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.