۱

مهرآباد، جایگزین پروازهای فرودگاه امام

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۱
مهرآباد، جایگزین پروازهای فرودگاه امام
علی رستمی با بیان اینکه بخش پروازهای ورودی ترمینال یک فرودگاه مهرآباد تا پایان خرداد تکمیل می‌شود اظهار کرد: بعد از افتتاح بخش پروازهای خروجی ترمینال یک -که مدت ها به دلیل انتقال پروازهای حج به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) غیرفعال بود- طبق برنامه ریزی انجام شده کار عملیات اجرایی آماده‌سازی بخش پروازهای ورودی این ترمینال نیز تا پایان فصل بهار به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه سهم ترمینال یک از پروازهای فرودگاه مهرآباد در حال حاضر ۱۷ درصد است گفت: با راه اندازی بخش پروازهای ورودی این ترمینال، سهم پروازهای ترمینال یک از کل پروازهای مهرآباد به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و سهم ترمینال دو و ترمینال چهار این فرودگاه به ترتیب ۳۰ درصد و ۴۰درصد از کل پروازهای فرودگاه بین المللی مهرآباد می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با بیان اینکه در حال حاضر فرودگاه اصفهان جایگزین فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) است افزود: با راه اندازی بخش پروازهای ورودی ترمینال یک، مهرآباد فرودگاه جایگزین(آلترناتیو) فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) می شود و گیت های گذرنامه و پلیس در این بخش نصب خواهد شد تا در صورتی که فرودگاه امام به دلایلی نتوانست پروازهای خارجی را پذیرش کند پروازها در فرودگاه مهرآباد پذیرش شوند.

بخش خروجی ترمینال یک فرودگاه مهرآباد روز چهارشنبه ۲۷ اسفند سال گذشته با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به صورت رسمی افتتاح شد.

این ترمینال در گذشته به عنوان ترمینال خروجی پروازهای حج مورد استفاده قرار می‌گرفت که پس از انتقال پروازهای حجاج به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، بازسازی و برای پروازهای داخلی دو شرکت هواپیمایی کیش ایر و زاگرس ایر مورد استفاده قرار گرفت.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، ترمینال یک با مساحت حدود ۲۲ هزار مترمربع بزرگترین فضای ترمینالی اداری فرودگاه مهرآباد است. سالانه ۱۴ میلیون مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اعزام و پذیرش می‌شوند که با بازسازی ترمینال یک و استفاده از ظرفیت موجود در فرودگاه٬ دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به ظرفیت مسافری این فرودگاه افزوده می‌شود و حجم مسافران فرودگاه مهرآباد سالانه به حدود ۱۶ میلیون نفر افزایش می یابد.

ترمینال یک فرودگاه مهرآباد دارای دو سالن پروازهای ورودی و خروجی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالن پروازهای خروجی این ترمینال جهت بدرقه مسافران و بخش سالن پروازهای ورودی نیز تا پایان فصل بهار به بهره‌برداری می‌رسد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۳۶۸۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.