۱
۰

عربستان متحمل «شکست مفتضحانه» شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۷
عربستان متحمل «شکست مفتضحانه» شد
شامگاه سه شنبه اول اردیبهشت، سخنگوی ائتلاف جنگ سعودی آمریکایی علیه مردم یمن با اعلام توقف این جنگ مدعی دستیابی متجاوزان به اهداف خود در این تجاوزات وحشیانه ای شد که به گفته منابع بین المللی و یمنی بیش از سه هزار کشته و زخمی به جا گذاشته است که در میان شمار زیادی زن و کودک به چشم می خورد.

شیخ "جلال الدین الصغیر" از اعضای مطرح مجلس اعلای اسلامی و نماینده سابق پارلمان عراق در گفت وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در خصوص اعلام توقف جنگ عربستان و متحدانش علیه یمن خاطر نشان کرد چند روز پیش اعلام کردم که عربستان سعودی پس از اقدامات جنایتکارانه بزرگی که طی روزهای اخیر مرتکب شد و حتی از سلاح ممنوعه بین المللی استفاده کرد، به دنبال راهی برای فرار از ورطه و تنگنایی است که در یمن گرفتار شده است.

وی با تاکید بر این که شکست این جنگ افروزی از همان روز آغاز آن مبرهن و قطعی بود، افزود : از اعلام پایان عملیات موسوم به توفان قاطعیت شگفت زده نشدم، در حقیقت آنها در یمن شکست خوردند، زیرا آنها هیچ یک از اهداف خود را محقق نکردند جز کشتار شمار زیادی از انسان های بیگناه اعم از زنان و کودکان و تخریب زیر ساخت ها و زیان وارد کردن به مردم یمن.

الصغیر تاکید کرد این جنگ نتایج و پیامدهای روانی و سیاسی فراوانی به جا خواهد گذاشت و به طرح سعودی در یمن ضربه خواهد زد.با وجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره یمن، معتقدم شکست اعراب خلیج فارس شکست بسیار بزرگ و مفتضحانه ای است و ورطه ای که آل سعود در آن گرفتار شد باعث شد که هر طور شده فورا از این ورطه فرار کنند، بنابراین ذلتی برای خود فراهم کردند و با ذلت متحمل شکست شدند و با این ذلت فرار کردند.اما اینکه با این شیوه خارج شوند، به معنای این نیست که روزهایی که در پیش دارند، روزهای خوشی خواهد بود، بلکه می توانم تاکید کنم که تمام آنچه را در گذشته، ساخته بودند، ویران کردند، و نگرانی های زیادی برای نظام و امنیت خود به سبب جنایات خود در یمن به وجود آوردند.

وی افزود: عربستان ادعا می کند از ملت های عرب دفاع می کند، در حالی که در یمن شاهد کشتار انسان های بیگناه و تخریب زیر ساخت ها بودیم همانند جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه ملت غزه مرتکب شد.

عضو مطرح مجلس اعلای اسلامی عراق می گوید: البته که آنها باید چنین ادعاهای بی اساسی مبنی بر حمایت از ملت های عرب را بر زبان جاری کنند، انسان های عاقل هرگز ادعاهای آنها را باور نمی کنند،آیا آنها از ملت های عربی با کشتار یک ملت عرب حمایت می کنند، آیا از یمن با ضربه زدن به ملت این کشور دفاع می کنند،آیا از اهل سنت یمن با حمله به مناطق سنی نشین حمایت می کنند، تا زمانی که واقعیت های میدانی دروغ آنها را برملا می کند، هیچ کس ادعاهای آنها را باور نمی کند، آنها مرتکب جنایت دریمن شدند.

وی تاکید کرد تنها نتیجه و دستاورد آل سعود در این جنگ این بود که آنها سبب اتحاد ملت یمن شدند و جنایات آنها، سبب شد تا ملت یمن واقعیت ها را با وجود محدودیت های رسانه ای از نزدیک ببینند، اوضاع تلخی را که سعودی ها به وجود آورند و هیچ یمنی نمی تواند آن را فراموش کند، در نتیجه می بینیم که همان صدایی را که در جنوب می شنویم، در شمال هم می شنویم و همگی متحد هستند در حالی که سعودی ها می خواستند بین مردم یمن تفرقه افکنی کنند، کاملا بر عکس شد و همه ملت یمن با هم بر اثر این تجاوز متحد شدندو این اراده خداوند است که مکر مکاران بد سرشت به خودشان برمی گردد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۷۰۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

نظرات شما
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۱۰:۵۰
الله اکبر
کفار همیشه شکست میخورند
مرگ بر ال سعود کافر
کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.