۰

جشنواره کن داوران بخش رقابتی را شناخت

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۱
جشنواره کن داوران بخش رقابتی را شناخت
جیک جیلنهال بازیگر و گیلرمو دل تورو کارگردان از جمله گروه داوران این دوره از جشنواره سینمایی کن هستند.

در حالی که جوئل و اتان کوهن روسای گروه داروان این دوره هستند، سه بازیگر مشهور اروپایی شامل سوفی مرکو فرانسوی، سینا میلر بریتانیایی و رزی دی پالما از اسپانیا به این گروه فراخوانده شده‌اند.

دومین کارگردان حاضر در این فهرست نیز خاویر دولان کانادایی است و رولیا ترائوره از مالی خواننده و ترانه نویس نیز این گروه را همراهی می‌کند.

همه این گروه با کن به نوعی پیوند دارند. برادران کوئن پنج جایزه معتبر سینمایی در کارنامه‌شان دارند از جمله نخل طلای کن که برای «بارتون فینک» دریافت کرده بودند. خاویر دولان نیز سال پیش برای «مامی» از کن جایزه گروه داوری را دریافت کرده بود.

رزی دی پالما از بازیگران مطرح اسپانیا است که با فیلم‌های اول پدرو آلمادوار از نظر بین‌المللی به شهرت رسید و دل تورو با فیلم «کرونوس» در سال ۱۹۹۳ در هفته منتقدان کن مطرح شد و «هزارتوی پن» او با اقبال بسیار منتقدان روبه رو شد. جیلنهال نیز از بازیگران فیلم «زودیاک» دیوید فینچر بود که سال ۲۰۰۷ در کن به نمایش درآمد.

این دوره چهار چهره زن در برابر پنج چهره مرد در گروه داوران جای دارند و این نشان دهنده توجه به برابری جنسیتی نیز هست.

ورای فیلم‌های هالیوودی دل تورو، سوفی مارسوی فرانسوی نیز تنها بازیگری است که در نقش باند زن بازی کرده و در فیلم «پلیس» موریس بنت جلوی دوربین رفته است. سینا یملر نیز با فیلم «کیک لایه لایه» متیو ون به شهرت رسید و در فیلم «شکارچی روباه» بنت میلر بازی کرد که سال پیش در کن حضور داشت و نیز در فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» کلینت ایستوود بازی کرده است.

ترائوره نیز چهره‌ای مشهور در عرصه موسیقی است که جدیدترین اثرش «آفریقای زیبا» سال ۲۰۱۳ منتشر شد.

جشنواره فیلم کن از ۱۳ تا ۲۴ ماه می برگزار می‌شود.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۷۰۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.