۰

افزایش حجم مبادلات ایران و پاکستان

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۲
افزایش حجم مبادلات ایران و پاکستان
محمدرضا نعمت زاده در این نشست اظهار داشت: دو کشور همسایه دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان روابط دیرینه و نزدیکی با هم دارند و اعتقادات دینی و حتی زبان آنها به هم نزدیک است.

وی با تاکید بر رویکرد مثبت سفر هیات پاکستانی به ایران، تصریح کرد: هفتمین نشست کمیته مشترک تجاری پاکستان ـ ایران (JTC) در تهران، توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و صنعتی را در پی خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گرچه روابط دو کشور در اغلب زمینه‌ها در سطح بسیار عالی است ولی با توجه به ظرفیت‌های دو کشور در بخش ‌بازرگانی و تجاری از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند نشده اند.

وزیر بازرگانی پاکستان نیز با اشاره به لزوم افزایش حجم مبادلات بین دو کشور، گفت: توسعه فهرست کالاهای مشمول موافقنامه ترجیحات تجاری از ضروریات توسعه همکاری‌های دوجانبه است.

طرفین در این نشست در رابطه با گذرگاه‌های مرزی جدید بین دو کشور، زیرساخت‌های دو طرف شامل جاده‌ها، راه‌آهن، تقویت خطوط هوایی بین شهرهای دوکشور، سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه پروژه‌های انتقال گاز، صدور برق به پاکستان و خرید اقلامی مانند پنبه از پاکستان و صدور کود شیمیایی به پاکستان و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های مختلف منجمله نساجی و پروژه‌های ساختاری همکاری کنند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۷۱۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.