۰

عربستان برای جلوگیری از قدرت شیعه به یمن حمله کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵
عربستان برای جلوگیری از قدرت شیعه به یمن حمله کرد
آیت الله حسین نوری همدانی قبل از ظهر چهارشنبه در دیدار رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران اظهار داشت: دنیای امروز در برابر تحول و انقلاب اسلامی ایران ایستاده است و آمریکا، اروپا و صهیونیست و عیادی آنها حساسیت شدیدی نسبت به انقلاب ما دارند.

وی با بیان این که ترکیه و قطر به داعش کمک می‌کنند، ادامه داد: وهابیت نسبت به دین خود بسیار تعصب دارند و پول و ارتباطات و تکنولوژی خود را در جهت سرکوب کردن شیعه و بدنام کردن آن صرف می‌کنند.

استاد برجسته حوزه ابراز داشت: باید از فکر و نقشه‌های دشمن آگاهی داشته باشیم و افرادی تربیت کنیم که نسبت به انقلاب و اسلام آگاه بوده و هوشیار باشند.

وی عنوان کرد: عربستان با قدرت ارتباطی که با آمریکا دارد تحمل ندارد کشوری شیعی همچون یمن را در جوار خود ببیند و از این رو پول نفت و گاز خود را صرف حمله به یمن کرده است تا شیعه قدرت نداشته باشد و رخنه نکند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: آل خلیفه، آل سعود و همه این گونه آل‌ها را آمریکا به وجود آورده اما بدانند که در همه آنها سقوط خواهند کرد.

اسلام نسبت به بعد سیاسی نیز اهمیت داده است

مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: اسلام فقط عبادت و اعتکاف نیست بلکه سیاست، مدیریت و تحول نیز در اسلام وجود دارد و باید همه ابعاد آن معرفی شود.

وی با بیان این که انقلاب هدیه خداوند به ما بود، افزود: اگر انقلاب اسلامی به وجود نمی‌آمد ایران نیز همچون عربستان زیر سیطره آمریکا بود.

آیت الله نوری همدانی ابراز کرد: باید همه تبلیغاتی که نهادهای فرهنگی در جهت آگاهی سازی نسبت به انقلاب و نقشه‌های دشمن انجام می‌دهند با اتحاد همه نهاها به ویژه صدا و سیما صورت گیرد و رسانه‌ها نیز در جهت تقویت انقلاب اسلامی تلاش کنند.

کمبود مسجد در تهران

در ابتدای این دیدار رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران اظهار کرد: در سال گذشته ۴۶ میلیارد تومان به مساجد کمک کرده‌ایم.

حجت الاسلام جواد صادق زاده با اشاره به کمبود مسجد در تهران با توجه به جمعیت این شهر ادامه داد: ۴۰۰ مسجد در شهر تهران احداث خواهد شد و در حال حاضر ۱۲۶ مسجد در شرف احداث است و ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه این مساجد خواهد بود.

وی افزود: در نیمه شعبان ۵۰۰ هزار تومان به هر مسجد در تهران اهدا شد و در ولادت امام علی(ع) نیز همین مقدار به هزار مسجد تهران پرداخت شده است.

کمک ۱۲ میلیارد تومانی به حوزه علمیه

حجت الاسلام صادق زاده با بیان این که ۱۵ میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه تهران کمک شد، ادامه داد: از این بودجه ۱۲ میلیارد تومان برای احداث حوزه علمیه ازگل و سه میلیارد تومان نیز در دی ماه گذشته به حوزه‌های علمیه دیگر کمک شد.

وی یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی تهران توسط ۶۲ پرسنل انجام می‌شود و ۳۰۰ روحانی از سوی شهرداری تهران در مناطق مختلف نماز جماعت برگزار می‌کنند.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: در روز طبیعت سال جاری در ۲۰۰ بوستان نماز جماعت برگزار شد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۷۱۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.