۰

گوشت گوسفندی گران شد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۶
علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: کمبودی در ارتباط با تولید گوشت گوسفندی در بازار مصرف مشاهده نمی شود اما قیمت این محصول از اواخر سال گذشته روند افزایش قیمت خود را آغاز کرده و در حال حاضر در خرده فروشی ها به ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: قیمت عمده هر کیلو گرم شقه گوسفندی نیز که در اختیار مغازه دار قرار می گیرد ۲۸ هزار تومان است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۳ تا ۴ هزار تومانی دارد.

ملکی با اشاره به دلایل این افزایش قیمت اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما قیمت آلایش، چربی و پوست گوسفندی در مقایسه با ماه های قبل کاهش پیدا کرده است که این امر دربالا رفتن قیمت تمام شده گوشت گوسفندی تاثیر گذار است، به طوری که قیمت هر عدد پوست گوسفند از ۳۰ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان رسیده است.

افزایش بدون مجوز هزینه کشتار دام سبک

وی تصریح کرد: کشتار گاه‌ها نیز در سال جاری بدون مجوز وزارت صنعت اقدام به افزایش قیمت کشتار خود کرده اند به طوری که هزینه ذبح هر راس گوسفند در سال جاری از ۲۷۰۰ تومان به ۱۰ هزار تومان رسیده است.

ملکی بابیان اینکه کشتارگاه‌ها تخلف و درآمد ‌های پنهان دیگری نیز دارند که به آنها توجه نمی شود، اظهار داشت: برخی از کشتار گاه ها روده،خوئک و دنبلان گوسفندی را که مشکلات شرعی و بهداشتی در عرضه دارند جمع آوری و در بازار به فروش می رسانند.

عرضه گوشت گوسفندی به صورت گرم ممنوع می شود

ملکی گفت: دامپزشکی طرحی نیز در ارتباط باعرضه گوشت گوسفندی به صورت سرد دارد که این طرح از دو هفته آینده آغاز می شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی خاطر نشان کرد:در این طرح، گوشت گوسفندی قبل از عرضه به بازار به مدت ۲۴ ساعت نگهداری می‌شود تا خنک شده و بعد از این مدت به بازار عرضه شود. این امر نیز به دلیل افت نیم کیلویی و هزینه ۵۰ تومانی نگهداری لاشه، باعث افزایش مجدد قیمت این محصول در بازار مصرف می شود.

وی در پایان تاکید کرد: افزایش قیمت گوشت گوسفندی در سال جاری میزان فروش تولید کننده و قدرت خرید مردم را کاهش داده است.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۷۲۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.