۰

آغاز نگارش متن "توافق هسته‌ای" در وین

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
آغاز نگارش متن "توافق هسته‌ای" در وین
حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی وزارت امورخارجه گفت: از صبح چهارشنبه بررسی‌ها را شروع کردیم و از بعدازظهر چهارشنبه هم یک جلسه میان آقایان عراقچی و تخت روانچی با خانم هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و یک جلسه هم با حضور کارشناسان برگزار و عملا از امروز تدوین متن آغاز شد.

وی در پاسخ به این سوال که نگارش متن از چه بخشی شروع شده است گفت: این جزییاتی است که در ذیل مذاکرات مطرح هست و بهرحال تدوین متن آغاز شده و صبحت هایی هم شده است که تا حدی کار به چه صورتی تداوم پیدا کند.

بعیدی نژاد در پاسخ به این سوال که موضوع تحریم ها در دستور اصلی این دور از مذاکرات قرار دارد یا خیر؟ افزود: طبیعتا به دلیل انکه بخشی از مباحث تحریم ها باید جزیی‌تر شود و ما باید برایمان روشن تر شود که این روند لغو تحریم ها در جزییات چگونه خواهد بود طبیعتا در دستور کار ما قرار دارد و انتظار داریم این موضوع هرچه بیشتر جزییاتش تدوین شود چون اولویت اصلی ماست.

هیات مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امورخارجه ایران صبح امروز چهارشنبه وارد وین پایتخت اتریش شد.در این مذاکرات مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه به همراه دیگر اعضای تیم مذاکره کننده حضور دارند.

دور جدید از مذاکرات هسته ای در سطح معاونان وزرای خارجه و مدیران سیاسی ایران و کشورهای ۵+۱ و هلگا اشمیت معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود.

به گزارش «نسیم»، دور دوم رایزنی های تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر عباس عراقچی با خانم هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که عصر روز چهارشنبه در هتل کوبورگ وین آغاز شده بود پس از یک ساعت و نیم پایان یافت.

این مذاکرات در چارچوب تدوین متن نهایی توافق هسته ای صورت می گیرد. در این نشست عراقچی, تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران ,هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کارشناسان دو طرف حضور داشتند. همچنین نشست ایران با هیات آمریکایی به ریاست وندی شرمن معاون وزیر خارجه امریکا صبح فردا پنجشنبه برگزار می شود.

هیات مذاکره کننده هسته ای ایران به سرپرستی سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امورخارجه ایران امروز وارد وین پایتخت اتریش شد.

در این مذاکرات، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه به همراه دیگر اعضای تیم مذاکره کننده حضور دارند.
دور جدید از مذاکرات هسته ای در سطح معاونان وزیران امور خارجه و کارشناسان ایران و کشورهای ۱+۵ و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود.
مرجع : نسیم
کد مطلب : ۳۷۲۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.