۰

نماینده ولی فقیه: آپارتمانهای کنونی به مانند یک قبر است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۷
نماینده ولی فقیه: آپارتمانهای کنونی به مانند یک قبر است
آیت الله غیاث الدین طه محمدی پیش از ظهر پنج شنبه در آیین افتتاح همایش «سنگ، سبک، سینا» پاسداشت شصتمین سال ساخت بنای بوعلی سینا با بیان اینکه از مسئولان دانشگاه تشکر می کنم که روز معمار را مهم شمردند و این همایش را برگزار کردند، اظهار داشت: معماری به معنای واقعی خود با حقیقت انسان عجین شده و اگر معماری به معنای واقعی از انسان گرفته شود انسان می میرد

وی ادامه داد: مجموعه معماری زیر چتر مسکن جای گرفته و مسکن از سکونت به معنای آرامش و استراحت آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه راجع به مسکن انسان زمانی به صورت فردی و زمانی به صورتی جمعی بحث می شود، افزود: اگر صحبت در مورد مسکن به صورت جمعی باشد به آن شهر گفته و بهترین شهر ها آن شهری است که شما را تحمل کند.

آیت الله محمدی با بیان اینکه خیلی از شهر ها هستند که انسان ها مجبور به زندگی درون آن هستند ولی آن شهر انسان را تحمل نمی کند ، اضافه کرد: شهری که آرامش به مردم شهر نمی دهد و مردم نگران هستند و آرامش واقعی ندارند شهر خوبی نیست.

وی با بیان اینکه برای شرکت در مجلس خبرگان رهبری در تهران بارندگی کوچکی باعث شد سه ساعت در ترافیک باشیم و این نشان می دهد که این شهر شهروند را تحمل نمی کند پس ناقص است، ابراز داشت: چطور می شود شهری شهروند خود را زیبا و با سکونت و با آرامش و آسایش تحمل کند که دریافت پاسخ این سئوال را باید به عهده متخصصان بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز معضل ترافیک، ماشین، تنفس و زلزله یک بعد قضیه است، عنوان کرد: یکی از زیبایی های بهشت این است که می فرماید در بهشت برین خدا آنچه که دل بخواه انسان است و آنچه که چشم از آن لذت می برد وجود دارد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه مردم آن مقدار که از طبیعت دست نخورده لذت می برند از ساختمان های بزک شده که چند میلیارد برای آن هزینه شده لذت نمی برند، بیان کرد: فرانسه آلمان و غیره چون ابر قدرت هستند معماری غلط آنها برای کشور های ضعیف لذت بخش است و این معیار نیست.

وی با بیان اینکه در تهران اصول شهرسازی رعایت نشده و انسان وقتی به تهران می رود از هیچ چیز لذت نمی برد و در شهر سازی بلوک شرق وقتی انسان به خیابان می رود نخست وسعت خیابان و هماهنگی خیابان لذت بخش است ، اظهار داشت:میدان امام همدان و شش زاویه هماهنگ و زیبای آن با هنر وسیع اسلامی توسط ساختمان بانک ملی آمد مورد هجوم قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید انسان شما را از این خاک آفریدم و از شما به جد خواسته ام عمران این خرابه را به عهده بگیرید، ادامه داد: عمران و آبادانی این خاک به عهده انسان است و هر کس به نحوی محصول است و عمران در قرآن شامل همه جوانب می شود.

آیت الله محمدی با بیان اینکه امروز علم روانشناسی ثابت کرده کودکانی که در خانه استیجاری بزرگ می شوند بسیاری از استعداد هایشان کشته می شود و بچه هایی که در خانه های بزرگ تربیت شدند با بچه های که در خانه کوچک بزرگ شدند زمین تا آسمان فرق دارند، عنوان کرد: خانه های آپارتمان کنونی به مانند یک قبر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شرایط اقلیمی مهم است و در شرایطی اقلیمی همدان ساختمان باید طوری ساخته شود که بیشتر آفتاب داشته باشد، ابراز داشت: از نظر میراث فرهنگی باید به بناهای تاریخی این شهر بها داده شود .
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۷۲۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.