۰

هر نوع استفاده از ثروت و قدرت در انتخابات ممنوع است/ در انتخابات مجلس شرکت نخواهم کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۴
هر نوع استفاده از ثروت و قدرت در انتخابات ممنوع است/ در انتخابات مجلس شرکت نخواهم کرد
محسن رضایی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: امروز مباحث سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ادامه یافت و بررسی سیاست‌های اقتصادی را به پایان رساندیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امور مربوط به محیط زیست، مسائل فرهنگی و اجتماعی هفته آینده بررسی خواهد شد.

رضایی افزود: با توجه به تعطیلی شنبه هفته آینده یکشنبه مجمع جلسه فوق‌العاده تشکیل خواهد داد تا هرچه سریعتر نظرات مجمع در مورد سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه را به رهبر معظم انقلاب ابلاغ کنیم تا ایشان پس از مطالعه آن را به دولت ابلاغ فرمایند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم سیاست‌های برنامه ششم توسعه ابتدای خردادماه به دولت ابلاغ شود و دولت و مجلس هم در تیر تا شهریور ماه آن را بررسی و بتوانند بودجه سال ۹۵ را براساس سیاست‌های کلی برنامه ششم تنظیم کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: سال ۹۵ اولین سال شروع برنامه ششم توسعه محسوب می‌شود و اولین بودجه بر اساس برنامه ششم توسعه تهیه و تنظیم خواهد شد.

** یمن باتلاق عربستان خواهد شد

رضایی با بیان اینکه در جلسه امروز مجمع در مورد یمن نیز صحبت شد، گفت: یمن باتلاقی برای عربستان خواهد شد.

وی با بیان این که در حال حاضر اختلافات جدی درون حاکمیت عربستان رخ داده است، ادامه داد: بسیاری از خلبان‌های عربستان از رفتن به یمن امتناع می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تنها راه حل مسئله یمن شروع مذاکرات بین گروه‌های مختلف یمنی است، تصریح کرد: مردم یمن، مردمی متمدن هستند و نشان داده‌اند که می‌توانند کشور خود را به خوبی اداره کنند.

رضایی در ادامه به عربستان هشدار داد این کشور هرچه سریع‌تر بمباران یمن را متوقف کرده و از یمن خارج شود چراکه این مسئله به نفع خود عربستان خواهد بود.

وی افزود: اتفاقات منطقه در حالی رخ می‌دهد که خود مردم عربستان هم از شرایط پیش آمده ناراحتند، زیرا مردم عربستان، مردمی باسواد و بافرهنگ هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهایی که قول همکاری به عربستان داده بودند، هیچ کمکی به این کشور نکردند و از طریق ایجاد روحیه برای عربستان کشور را در چاهی عمیق هول دادند و هر چه عربستان در این جهت بیشتر تلاش کند، عمیق‌تر در این چاه فرو خواهد رفت.

رضایی در خصوص طرح رسیدگی به اموال مسئولین نیز گفت: بحث ما در این طرح تمام شده، تمام نظرات کارشناسان را جمع‌آوری کردیم و این طرح در نوبت دستور مجمع قرار گرفته.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از بررسی سیاست‌های کلی برنامه ششم و همچنین سیاست‌های کلی انتخابات و اتمام این دو طرح، به رسیدگی در مورد طرح دارایی مسئولان خواهد پرداخت.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که با توجه به اظهارات وزیر کشور در مورد ورود پول‌های کثیف آیا این موضوع در قانون انتخابات مطرح شده است؟ گفت: یک بند سیاست‌های کلی انتخابات شفاف‌سازی تمام منابع هزینه‌ این انتخابات است که اگر به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شود تبدیل به قانون خواهد شد.

** شفاف‌سازی هزینه‌ها در انتخابات در سیاست‌های کلی انتخابات آمده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این که هر کس چقدر می‌تواند در انتخابات هزینه کند را مجلس باید تعیین کند اما شفاف کردن این منابع در سیاست‌های کلی انتخابات آمده است.

** در انتخابات مجلس شرکت نخواهم کرد/ هر نوع استفاده از ثروت و قدرت در انتخابات ممنوع است

رضایی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که برنامه شما برای ورود به انتخابات مجلس چیست، گفت: من برای انتخابات مجلس شرکت نخواهم کرد.

وی در پایان در خصوص این که آیا در سیاست‌های انتخاباتی موردی مبنی بر ورود دولت به انتخابات مطرح شده است یا خیر، اظهار داشت: ما بحث کرده‌ایم که هر نوع استفاده از ثروت و قدرت در انتخابات ممنوع است و حدود وظایف آن را مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص کرده است.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
رضایی: با حفظ اقتدار، قدرت چانه‌زنی‌ را بالا ببریم
تمایل "محسن رضایی" به ادامه همکاری با سپاه و نیروهای مسلح
دعوت از شخصیت‌های تاثیرگذار نظام در میز مطالبه اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل
حضور نظامی عربستان در یمن اقدامی صهیونیستی است/ نظر مخالفان در پیشرفت مذاکرات مؤثر است/ بررسی سیاست‌های کلی برنامه ششم در جلسه امروز مجمع
حضور "محسن رضایی" در دانشگاه امام حسین(ع) ارتباطی به کناره‌گیری وی از سیاست ندارد
برچسب ها: محسن رضایی ، نشست خبری ، برنامه ششم توسعه ، انتخابات مجلس ، رهبری انقلاب
Bookmark and Share
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
کد مطلب : ۳۷۵۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.