۰

علت مسمومیت این دانش آموزان هنوز معلوم نیست!

تاریخ انتشار
شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۹
روز پنجشنبه هفته گذشته والدین دانش آموزان یکی از مدارس زرند متوجه مسمومیت شدید و اسهال و استفراغ دانش آموزان شدند که یکی پس از دیگری به بیمارستانهای زرند منتقل شدند طبق آخرین آمار که مورد تائید فرماندار زرند نیز قرار گرفته است آمار دانش اموزان مسموم به ۷۶ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۶ دانش آموز در بیمارستانهای زرند بستری شده اند و دو نفر از دانش اموزان نیز با نظر والدینشان به کرمان اعزام شده اند.

با این وجود هنوز دلیل بروز این حادثه مشخص نشده است گفته می شود امروز گروههای بهداشتی در مدرسه حضور یافته و اقدام به نمونه برداری از غذا و محیط کرده اند و نتایج ابتدایی از این امر حکایت دارد که احتمالا غذا موجب بیماری دانش آموزان نشده است.

انجام نمونه برداری از مکانهای مختلف مدرسه

نمونه برداری ها از آبخوری های مدارس، سرویس بهداشتی امروز انجام شده و نمونه ها به آزمایشگاهها ارسال شده است.

همچنین تا اطلاع ثانوی توزیع غذای گرم در مدرسه متوقف شده است در حالیکه روز سه شنبه به دانش آموزان سالاد الویه و چهارشنبه استانبولی به دانش اموزان داده شده بود.

والدین دانش آموزان چه می گویند

اما اظهارات والدین دانش آموزان نشان می دهد برخی از دانش آموزان مسموم از غذای مدرسه در روزهای مزبور استفاده نکرده بودند.

والدین یکی از دانش آموزان در گفتگو با مهر اظهارداشت: فرزند من روز چهارنشبه با دل درد و حالت استفراغ و سرگیجه به خانه آمد و بلافاصله وی را به مرکز درمانی بردیم و هم اکنون در بیمارستان بستری است اما علت بیماری فرزندم مشخص نیست با این وجود امروز حال وی بهتر شده بود.

مادر این دانش آموز افزود: از مسئولان می خواهیم این مورد را با جدیدت پیگیری و عامل بیماری را اعلام کنند.

یپدر یک دانش آموز دیگر نیز افزود: روز چهارنشبه فرزندم دچار اسهال خونی شدید شد و سعی کردیم با داروهای خانگی وی را مداوا کنیم اما حال فرزندم بهتر نشد و در نهایت وی را در خانه بستری کردیم روز جمعه بود که متوجه شدم کودکان بیشتری مریض شده اند و پیگیری توسط مسئولان را دیدم و امیدوارم دلیل این حادثه مشخص شود زیرا مدرسه باید محیطی امن باشد و امنیت بهداشتی نیز از مهمترین عوامل محیطی است.

نشست اضطراری در زرند تشکیل شد

فرماندار زرند نیز عصر امروز به خبرنگاران گفت: علت این حادثه همچنان در دست بررسی است اما از مجموع دانش آموزان مسموم شده ۲۶ نفر بستری هستند و بقیه در منازلشان حضور دارند.

حبیب الله خنجری تاکید کرد: هر اقدامی که نیاز باشد برای رفع این مشکل انجام می دهیم و تمام امکانات مورد نیاز برای مداوای این دانش آموزان در زرند وجود دارد و دو نفری هم که به کرمان اعزام شدند به دلیل حساسیت والدینشان بوده است.

وی همچنین از برگزاری چندین جلسه و نشست با حضور مسئولان دستگاههای مختلف خبر داد و افزود: نشست اضطراری نیز با حضور معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان تشکیل شده است.

توزیع غذای گرم در مدرسه ممنوع شد

وی از ممنوع شدن توزیع غذا برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر تا مشخص شدن علت حادثه خبر داد و افزود: نمونه برداری های لازم از بخشهای مختلف مدرسه به خصوص آب مدرسه انجام شده است.

وی از مردم خواست از شایعه پراکنی خودداری کنند و صبر کنند که تیمهای بهداشتی که روی این حادثه کار می کنند نتایج آزمایشها را مشخص کنند.

مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۷۶۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.