۱

ساماندهی چنارهای ولیعصر

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۸
ساماندهی چنارهای ولیعصر
علی محمد مختاری افزود: چنارهای ولیعصر سرمایه های ملی و طبیعی شهر تهران است بنابراین امسال با دستور شهردار تهران طرح ساماندهی چنارهای ولیعصر و واکاری درختانی با قدمت و محیط بن بالا قرار است ظرف چند روز آینده اجرا شود.

به گفته وی در این طرح در مکان هایی که چنارهای قبلی آسیب دیده و یا قطع شده اند درختانی با سنین بالای ۱۵ سال واکاری و استفاده می شوند که این درختان از نهالستان ها به خیابان ولیعصر منتقل می شوند.

رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اینکه فصل واکاری درختان زمستان است اظهار داشت: بنابراین ظرف چند روز آینده این دستور العمل اجرایی می شود.

مختاری تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه محصور بودن درختان به ویژه اطراف ریشه آنها با آسفالت و بتن موجب آسیب جدی به بسیاری از چنارهای ولیعصر شده است از این رو به هیچ عنوان اجازه استفاده از این مصالح در اطراف درختان چنار داده نمی شود و طوقه درختانی که پیش از این با آسفالت، بتن و یا سیمان محصور شده بودند براساس دستورالعمل شهرداری بایستی تا شعاعی که درخت بتواند کاملا آب و مواد مورد نیاز خود را به راحتی جذب کنند از بین برود و آزاد شود.

وی افزود: همچنین در راستای حفاظت از چنارهای خیابان ولیعصر معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران بخش نامه ای به مناطق یک، سه، شش و یازده تهران که در محدوده خیابان ولیعصر است ابلاغ کرده که طی این بخشنامه در این مناطق ساخت و سازها بایستی عقب نشینی داشته باشند تا بتوان چنارهای ولیعصر را حفاظت کرده و از آسیب به آنها جلوگیری شود.

مختاری با بیان اینکه در سال جاری با وجود افزایش دما خزان زودرس در چنارهای ولیعصر دیده نشد یادآور شد: این مسئله به خاطر تنظیم زمان آبیاری و کاهش فواصل آبیاری درختان از سوی شهرداری بوده چراکه با تغییر آب و هوا و افزایش دما به درختان شوک وارد شده که موجب خزان زودرس می شود اما امسال با اقدامات شهرداری از این اتفاق جلوگیری شد.

رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران تاکید کرد: همچنین با برنامه ریزی های شهرداری و استفاده از مبارزه مکانیکی آفت مگس سفید که در تابستان و اوایل پاییز امسال در مناطقی از شهر تهران دیده می شد کاملا از بین رفت که البته سرد شدن هوا به از بین رفتن مگس سفید کمک شایانی کرد.

به گفته وی شهرداری برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به محیط زیست در مبارزه با این آفت که یک آفت درجه دو و جالیزی بود از سموم شیمیایی استفاده نکرد و با استفاده از روش مکانیکی با کمک صابون حشره کش پالیزین این آفت را از بین برد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۷۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.