۰

تصمیمی برای گرانی حامل​های انرژی نداریم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
احمد داودی با اشاره به درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: رقم این درآمدها در سال گذشته هنوز مشخص نیست، اما قطعا شرایط این بخش نسبت به سال پیش سخت‌تر خواهد بود، زیرا افزایش قیمت حامل‌های انرژی نخواهد بود.

رئیس امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه تولید برای اولین بار یارانه دریافت کرده است، گفت: همچنین سهم بخش بهداشت و سلامت نیز پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: هزینه‌ها افزایش داشته، اما درآمدها ثابت است و البته دولت در سال جاری اجازه قانونی برای افزایش قیمت‌ها دارد، اما هنوز تصمیمی برای افزایش حامل‌ها گرفته نشده است.

داودی با اشاره به اینکه ردیف یارانه‌ای بودجه نیز در سال جاری نسبت به سال ۹۳، به نصف کاهش یافته است، تصریح کرد: بنابراین امسال از ناحیه هدفمندی مشکل داریم و شرایط سخت‌تر از سال گذشته خواهد بود.

به گزارش فارس، سال گذشته ردیف بودجه‌ای یارانه حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به حدود ۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است، همچنین گفته می‌شود که درآمد هدفمندی یارانه‌ها ۳۳ هزار میلیارد تومان بوده، در حالی که دولت می‌تواند تا سقف ۴۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند. همچنین دولت ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به خانوار می‌دهد که با توجه به درآمدها و سهم بخش‌های مختلف بخش هدفمندی با کسری منابع روبه‌رو است.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۳۷۸۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.