۰

یونسی: فرصت تنوع قومیتی کشور را به تهدید تبدیل نکنیم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
یونسی: فرصت تنوع قومیتی کشور را به تهدید تبدیل نکنیم
حجت الاسلام علی یونسی، درهمایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان کرج اظهار کرد: اختلاف نظر و عقاید مختلف در بین مسئولان و مردم از ویژگی‌های یک ملت آزاده و دموکرات است؛ چراکه امکان این وجود ندارد که همه درکلیه مسائل با هم توافق و تفاهم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک اگر نظارت و انتقاد صاحب نظران درمسائل مختلف وجود نداشته باشد امور از وضعیت تعادل خارج می‌شود.

یونسی افزود: بدون شک در هر جامعه‌ای که بحث آزادی در میان باشد، تندروی‌هایی نیز وجود دارد و گریزی از این مساله نیست.

وی در ادامه با شاره به جریان مذاکرات هسته‌ای دردولت یازدهم اضافه کرد: موفقیت در مذاکرات هسته‌ای درسال جاری از هر پیروزی برای دولت و ملت مهمتر است.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه برخی در جامعه وجود دارند که فرصت‌ها را به عنوان تهدید می‌بینند و همیشه احساس نگرانی و خطر می‌کنند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به شعار امسال گفت: شعاری که امسال توسط مقام معظم رهبری اعلام شد تنها شعار نیست و باید به مرحله عمل و اجرا برسد.

یونسی گفت: حفظ وحدت و انسجام ملت همواره از ضروریات بوده و هیچ مساله‌ای برای نظام مهمتر از همدلی مردم و مسئولین نیست.

دستیار ویژه رییس جمهور در ادامه صحبت‌هایش به مزایای تنوع قومیتی در ایران اشاره کرد و افزود: تنوع قومیتی برای ایران فرصتی بی‌بدیل است؛ چراکه زیبایی جمعیت انسانی به تنوع است .

وی یادآور شد: باید از تنوع قومیتی درکشور استفاده کنیم و نباید این فرصت را به تهدید تبدیل کنیم.

این مسئول ادامه داد: امروز هیچ خطری بالاتر از جنگ مذهبی در منطقه وجود ندارد و اسراییل و آمریکا سعی دارند برای نگه داشتن منافع خود بین شیعه و سنی آتش افروزی کنند که دود این آتش به چشم مردم بیگناه می‌رود.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار کرد: هیچ قومی بر قوم دیگر ارجح نیست و همه با هر زبان و قومیتی در نزد خداوند یکسان هستند .

یونسی گفت: مسئولان نباید فراموش کنند که مردم با قومیت‌ها و زبان مختلف هستند که به آنان رای داده و امانت و مسئولیتی را بردوش آنها گذاشته‌اند.

وی افزود: مسئولان باید قدر مردم را بدانند و فراموش نکنند هر جایگاه و مقامی که دارند به واسطه رای و انتخاب مردم به دست آورده‌اند .

وی ادامه داد: هرکس بخواهد بین قومیت‌ها و اقلیت‌های دینی در ایران تفرقه بیندازد دانسته و ندانسته در جبهه دشمن قرار می‌گیرد.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس گفت: سال انتخابات باید سال نشاط سیاسی باشد نه دعوا و خصومت‌هایی که گاه به خانواده‌ها و روابط دوستی نیز کشانده می‌شود.

یونسی اضافه کرد: باید مراقب باشیم که رقابت‌های سیاسی به دشمنی تبدیل نشوند؛ چراکه برخی منتظر ماهیگیری از آب گل آلود هستند.

این مسئول ادامه داد:برخی به دلیل این که کاری از دستشان برنمی‌آید در رقابت‌های انتخاباتی آتش بیار معرکه می‌شوند و نان خود را از این طریق به دست می‌آورند.

وی ادامه داد: نباید فضا را به سمتی پیش ببریم که مردم تصور کنند انتخابات برای آنها نیست و نباید در این مساله مشارکت داشته باشند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: هر انتخاباتی در ایران باید به مانوری سیاسی و صحنه‌ای برای مشارکت حداکثری مردم تبدیل شود و دولت درانتخابات مجلس دخالت نکند.

وی در پایان گفت: زمانی مردم در انتخابات شرکت می‌کنند که به این اطمنیان برسند که فرایند انتخابات سالم و قابل اعتماد است و دولت به هیچ وجه نباید در انتخابات مجلس دخالت کند و مجلسی که برای خود تصور می کند را بسازد. ‌
کد مطلب : ۳۷۸۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.