۰

روحانی: مفاد مذاکرات لوزان در حال تدوین است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۴
دکتر حسن روحانی در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی فارس که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه مسئولان فارس باید خود را برای ورود سرمایه گذاران به این استان آماده کنند، اظهار داشت: این جلسه برای بررسی ظرفیتها و پتانسیلهای فارس است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا این استان از دیرباز مهد زبان، عرفان و ادب در ایران بوده و خواهد بود.

وی افزود: فارس با استعدادهای فراوان، آب و هوای گوناگون و معادن گران قیمت ظرفیت های عظیمی دارد اما به دلیل مسائل زیست محیطی در حبس قرار گرفته و ما می خواهیم فارس را از این حبس با راه اندازی صنایع بیرون بیاوریم.

رئیس جمهور گفت: فارس مشکلات فراوانی در خصوص تامین آب دارد که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری باید این مشکل را حل کرد از این رو باید در مصرف آب صرفه جویی شود که این مهم نیز نیاز به سرمایه گذاری دارد اما فارس باوجود خشکسالی توانسته ۱۰درصد محصولات کشاورزی کشور را تامین کند.

وی به صنایع لامرد اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری صنایع در فارس هم اکنون در حال انجام است که احداث بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور در این استان با یک میلیارد و۲۰۰ میلیون دلار در حال احداث است از این رو با تامین اعتبار در بخش پتروشیمی صنایع در فارس شکوفا می شود.

روحانی فارس را از امن ترین استانهای کشور دانست و خطاب به مسئولان گفت: خود را برای ورود سرمایه گذاران در این استان آماده کنید.

وی در خصوص وضعیت بهداشت فارس گفت: شیراز همواره محوریت بهداشت و درمان کشور را در دست داشته و در زمینه علم نیز با برنامه ریزی می توان دانشگاه شیراز را به دانشگاه بین المللی تبدیل کرد چون ظرفیتهای اقتصادی استان این مهم را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

رئیس جمهور در رابطه با روابط بین الملل کشور اظهار داشت: همواره باید با دنیا تعامل داشته باشیم زیرا کشوری که دروازه های آن بسته است نمی تواند توسعه و رشد داشته باشد که در این میان تعهدنامه لوزان قدمی بسیار مهم است و مفاد مذاکرات لوزان نیز هم اکنون در حال تدوین است.

وی افزود: البته مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد که باید آنان راحل کنیم از این رو هم اکنون توانسته ایم با کاهش سود بانکی و حمایت از کار آفرینان گامهای موثری برداریم و این اقدامات نوید اقتصاد پویا در آینده نزدیک است.

دکتر روحانی گفت: مسیر ما رشد اقتصادی، اشتغال، کاهش تورم، رفاه اجتماعی و بهبود بهداشت و درمان در کشور است که در این راه به کمک ها و حمایتهای مردم نیازمندیم.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۸۲۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.