۱

فقط حقوق را افزایش دادیم

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۹
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور گفت: مقدار افزایشی که ما در درآمدها داشتیم، آن را فقط به حقوق و دستمزد معطوف کردیم و بقیه هزینه‌ها را باید با صرفه‌جویی کاهش دهیم.

محمد باقرنوبخت در گفت‌وگو با «افکارنیوز» در پاسخ به این پرسش که دولت عنوان می‌کند که با وجود روند کاهشی قیمت نفت در سال‌جاری، با کاهش هزینه‌ها با کسری بودجه روبه‌رو نخواهد شد. این کاهش هزینه‌ها در کجا بوده است؟ اظهار داشت: ما یک سیاست یکسانی نسبت به توزیع اعتبارات جاری و عمرانی نداریم.

وی افزود: در خصوص اعتبارات جاری ودر رابطه با حقوق و دستمزد گفته‌ایم ۱۴ درصد افزایش خواهیم داشت و در رابطه با سایر بخش‌ها رشدی نداریم. معدل این‌ها باز در همان حد عدد ۶/۱۱ درصدی رشدی که بوده، متوقف خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور تصریح کرد: یعنی مقدار افزایشی که به درآمدها دادیم، آن را فقط به حقوق و دستمزد معطوف کردیم و بقیه هزینه‌ها را باید با صرفه‌جویی کاهش دهیم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که چطور می‌شود با صرفه‌جویی کسری بودجه را جبران کرد؟ عنوان کرد: چرا نمی‌شود، بالاخره دستگاه‌ها باید تلاش کنند با هزینه کمتری به فعالیت بپردازند.
وی با بیان این‌که ما یک بخشی از هزینه‌های آموزشی را هم می‌توانیم کم کنیم، تصریح کرد: اصلا بودجه عملیاتی همین است که نشان می‌دهد دستگاهی که قبلا برای مثال، ۱۰۰ واحد بودجه می‌گرفته و الان می‌خواهد از شما ۱۲۰ واحد بگیرد، شما به راحتی این ۱۲۰ واحد را محاسبه می‌کنیم و می‌گویید ۹۹ واحد باید بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: این نیست که چون سال گذشته ۱۰۰ واحد بود، امسال هم افزایش پیدا کند. به همین جهت در ردیف‌های مختلف دستگاه‌ها بعضی از ردیف‌ها را در محاسبات آوردیم و کمتر کردیم.
مرجع : افکار
کد مطلب : ۳۸۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.