۰

اسلام‌آباد: تهران بدنبال استرداد ریگی از مسیرهای دیپلماتیک باشد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۹
روزنامه پاکستانی «داون نیوز» از دیدار مقامات کمیسیون مشترک مرزی تهران و اسلام‌آباد در زاهدان خبر داده است.

بر اساس این گزارش، مقامات اسلام‌آباد در این دیدار برای نخستین بار اعتراف کردند که عبدالستار ریگی برادر عبدالمالک ریگی رهبر سابق گروه تروریستی «جند الله» در حبس نیروی امنیتی پاکستان است.

«طاهر قریشی» یکی از دیپلمات‌های پاکستانی در گفت‌وگو با داون نیوز در زاهدان گفت: اسلام‌آباد از تهران خواسته تا از مسیرهای دیپلماتیک بدنبال استرداد عبدالستار ریگی باشد.

وی گفت: تهران از بازداشت عبدالستار ریگی در پاکستان آگاه شده است.

به نوشته روزنامه پاکستانی، این پیشرفت در حالی انجام شده که اسلام‌آباد خواستار همکاری تهران علیه مخالفان بلوچ شده است.

ستار ریگی برادر رهبر سابق گروه تروریستی جندالله که در ماه فوریه میلادی سالجاری در نزدیکی شهر «کویته» در ایالت بلوچستان پاکستان توسط نیروی امنیتی این کشور بازداشت شده بود، مقامات اسلام‌آباد در آن زمان دستگیری وی را به طور رسمی تایید نکرده بودند.

یادآوری می‌شود که ستار ریگی رهبر گروه تروریستی «جیش النصر» است که متهم به حملات تروریستی در مناطق مرزی ایران و پاکستان است.

پس از بازداشت ریگی، اخبار ضد و نقیضی در مورد هویت وی منتشر شدند. برخی از رسانه‌ها وی را به عنوان «عبدالسلام ریگی» رهبر گروه تروریستی «جیش العدل» معرفی کردند و این سردرگمی نیز به خاطر آن بود که ستار ریگی زمان بازداشت مدارک سلام ریگی را به همراه خود داشت اما تحقیقات بعدی نشان داد که فرد بازداشت شده ستار ریگی است.

مقامات اسلام‌آباد به تهران اطمینان دادند تا با ادامه همکاری مشترک برای بازداشت تروریست‌های مظنون در پاکستان، برای اقدامات اطلاعاتی تلاش خواهند کرد.

ستار ریگی در ماه فوریه میلادی سالجاری در ۵۰ کیلومتری شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان بازداشت شده است.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۸۶۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.