پرداخت هزینه رفت و آمد دانش آموزان استثنایی

خبرگزاری صدا وسیما , 13 ارديبهشت 1394 ساعت 22:02

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد : دولت تمام هزینه رفت و آمد دانش آموزان استثنایی در مناطق محروم کشور را پرداخت می کند .


مجید قدمی افزود : در سایر مناطق شهری نیز ۸۰ درصد این هزینه از سوی دولت پرداخت می شود .


او راه اندازی بیمه درمانی برای این دانش آموزان را یکی از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۹۴ عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح تمام هزینه های دارویی و درمانی دانش آموزان مدارس استثنایی، پرداخت می شود.


قدمی اضافه کرد : علاوه بر این در مناطقی که نیروهای توانبخشی مانند کار درمانگر ، گفتار درمان و ... وجود نداشته باشد، این خدمات از طریق بیمه پوشش داده می شود .


او هدف از ارائه این تسهیلات را تشویق والدین و هدایت آنان به سمت ثبت نام کودکانشان در مدارس دانست و افزود: پیش بینی می کنیم بین یک تا یک و نیم برابر شمار دانش آموزان استثنایی فعلی، دانش آموز آموزش پذیر داریم که بخش زیادی از آنها به علت مسائل فرهنگی و تمایل نداشتن خانواده ها، به مدارس استثنایی معرفی نشده اند.


معاون وزیر آموزش و پرورش بیشترین شمار دانش آموزان استثنایی کشور را دانش آموزان "کم توان ذهنی" دانست و گفت: ۱۲۰ هزار دانش آموز استثنایی در هفت گروه معلولیت مختلف، در هزار و ۶۰۰ مدرسه آموزش و پرورش استثنایی کشور تحصیل می کنند.


در مراسم تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در مشهد ۸۷ معلم برتر و نمونه تقدیر شدند.


خراسان رضوی دارای ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز استثنایی و ۶۵ مدرسه ویژه این گروه است که این معادل ۱۵ درصد دانش آموزان استثنایی کشور است.


کد مطلب: 38856

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/38856/پرداخت-هزینه-رفت-آمد-دانش-آموزان-استثنایی

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir