۰

رونمایی از «درسا» سیم‌کارت کودک

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
طی مراسمی که به مناسبت بهره برداری از خدمات و توسعه شبکه پهن باند استان قم در مجتمع دارالحدیث این استان برگزار شد، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش استاندار قم، از غرفه همراه اول در حاشیه این مراسم بازدید کردند؛ در این بازدید از سیم کارت کودک، ضد بدافزار «گریپ فروت» و فناوری «وای فای آفلودینگ» استان قم رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در این بازدید ضمن تشریح ویژگی‌های سیم کارت کودک همراه اول گفت: در پی مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مبنی بر ارایه خدمات ویژه اپراتورها به کودکان و نوجوانان، همراه اول با تکیه بر توان داخلی، سیم کارت کودک خود را با نام تجاری «درسا» ارائه کرده است که در واقع یک نوع زیست بوم مجازی خانواده است. این سیم کارت از کودکان، نوجوانان و حریم خانواده در مقابل خطرات فضای مجازی محافظت می کند و به والدین اجازه می‌دهد بر فرزندان نظارت داشته باشند.

وحید صدوقی با بیان اینکه با سیم کارت کودک، امکان مکالمه و ارسال پیامک وجود ندارد، افزود: کودکان از طریق درسا می‌توانند شبکه‌های تلویزیونی را مشاهده کنند، بازی‌های مناسب سن خود را داشته باشند و appهای مورد نیاز خود را از بازار خرید کنند. همچنین والدین می‌توانند با «درسابان» نحوه استفاده کودک خود را از تلفن همراه کاملاً کنترل کنند.

وی ادامه داد: به‌زودی سیم‌کارت های کودک از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای همراه اول عرضه می‌شود.

صدوقی در ادامه به معرفی ضد بدافزار گریپ فروت پرداخت و گفت: ضد بدافزار گریپ فروت برای حمایت و محافظت از مشترکان اپراتور اول در مقابل بدافزارها و حفظ حریم خصوصی در استفاده بی رویه از اطلاعات خصوصی کاربران ارائه شده است.

صدوقی افزود: امروز فناوری «وای فای آفلودینگ» همراه اول در استان قم راه اندازی می شود؛ با این فناوری مشترکان همراه اول می‌توانند با سرعت بسیار بالاتری از اینترنت گوشی خود استفاده کنند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۳۸۹۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.