۰
عباسی:

ولایت فقیه مدل برترحکومتی است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۳
حسن عباسی ظهر سه شنبه در برنامه ای که با عنوان «ایران ۱۴۱۴ در جهان ۲۰۳۵» در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، اظهار داشت: همانگونه که خانواده ای برای ۲۵ سال آتی فرزندانش برنامه ریزی مشخصی دارد، یک جامعه نیز باید با داشتن چشم اندازی برای آینده خود برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه ایران با وجود قرار داشتن در منطقه ناامن جنوب غرب آسیا، جزو پنج کشور امن دنیاست، افزود: با توجه به سخن مقام معظم رهبری پیرامون اینکه علم به ملت سلطه می دهد و اگر نباشد دیگران به آن کشور سطله می کنند، همواره باید در زمینه های علمی فعال تر عمل کنیم.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز با افزودن این نکته که سه مرکز جهانی برای ۵۰ سال آینده سازمان ملل برنامه تعیین می کنند، گفت: ۱۳ مولفه جهانی در این برنامه ریزی ها به چشم می خورد که محیط زیست، زندگی دیجیتالی، تغییر در زندگی اجتماعی، تغییر در ماهیت کار، تغییر در ماهیت فقر، تغییر در ماهیت جرم، تغییر در ماهیت امنیت، تغییر در ماهیت اقتصاد و تفرد از جمله این مولفه هاست.

عباسی با بیان این نکته که در آینده جابجایی های عظیم جمعیتی در جهان رخ خواهد داد، اذعان کرد: در آینده مناطق خالی از سکنه چون منطقه سیبری روسیه و حتی فلات ایران مورد طمع کشورهایی با تراکم جمعیت زیاد و محدودیت زمین قرار خواهد داد.

وی دیجیتالی شدن زندگی را به عنوان یک مولفه دیگر در آینده برشمرد و افزود: زندگی از شکل ساده کنونی خارج و به دیجیتال با ضریب نفوذی بسیار بالا وابسته خواهد شد.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز به مولفه تفرد اشاره و عنوان کرد: این مسئله در سال ۱۴۱۴ نیز در ایران به اوج خود خواهد رسید.

عباسی با توضیحی پیرامون تفرد، اضافه کرد: کودکی که تک فرزند است و زندگی اجتماعی را آموزش ندیده است، هیچ گاه برای داشته ها و نداشته های خود کشمشی نداشته و مصداق این موضوع را در پدیده طلاق شاهد هستیم.

وی با افزودن این مطلب که تفرد در دنیای غرب به عنوان یک خطر جهانی مطرح شده است، ادامه داد: علت امر این است که فرد مفاهیمی چون گذشت، ایثار و فداکاری را در زندگی خود تجربه نکرده است.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به این نکته که در گذشته هر ۲۵۰ سال یکبار تمدنی شکل می گرفت، گفت: در دنیای کنونی هر ۲۵ سال یکبار بین چهار تا پنج تمدن را پشت سرمی گذاریم.

عباسی با بیان اینکه جوامع مختلفی در حال شکل گیری است، ادامه داد: جامعه صنعتی، جامعه اطلاعاتی، جامعه مجازی و جامعه الحاقی که مجموعه ای از همه جوامع است در بدنه بشریت ایجاد خواهد شد.

وی این جوامع را موثر بر سیاست، فرهنگ، اقتصاد و اجتماع دانست و افزود: در جوامع امروزی شاهد تغییر ابزار کار، سرمایه و به عبارتی تغییر ماهیت کار هستیم که به مرور این تغییر پررنگ تر خواهد شد.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان اینکه در ۱۵ سال گذشته ۷۰ درصد از دانشجویان خانم ها بوده اند، اذعان داشت: تغییراتی به این شکل، به نوعی باعث به هم خوردن نظم اجتماعی شده که نتیجه آن گران زیستی در جامعه، بالا رفتن تراز زندگی و متحمل شدن هزینه های اضافی در زندگی است.

عباسی با اشاره به بدهی بالای کشورهای جهان، بیان داشت: اقتصاد جهان از هم فروپاشیده است و از هیچ بیگانه ای کار برنمی آید.

وی با بیان اینکه هرملتی که بتواند الگوی جدیدی از اقتصاد و معیشت برای جهانیان ارائه دهد، جهان را مدیریت خواهد کرد، افزود: مدل ولایت فقیه یک الگو و مدل برتر حکومتی است که ثبات ایجاد می کند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان اینکه اگر می خواهیم کشوری بالنده و روبه رشد داشته باشیم باید کشور ارائه دهنده الگو به جهان باشیم، گفت: سال ۲۰۳۵ میلادی سالی است که دیگر تفکر لیبرالی و تفکرات این چنینی پاسخگوی نیازها نخواهد بود.

عباسی با افزودن این نکته که غربی ها اذعان دارند که ایران می تواند الگوی برتر جهان در آینده باشد، گفت: در سال ۱۴۱۴ تغییر در ماهیت اداره جهان رخ خواهد داد و کشوری که بهترین سیستم عامل و اجرایی را ارائه دهد موفق خواهد بود.

وی به ۱۸۰ مدل و شیوه ارائه شده در زندگی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی و ایرانی، اقتصاد مقاومتی، جنبش نرم افزاری، علم توحیدی و غیره از این قبیل روش هاست.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۹۱۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.