۰

انتقاد از عملکرد وزیرجهاد در قبال رانت‌خواران گوشتی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
انتقاد از عملکرد وزیرجهاد در قبال رانت‌خواران گوشتی
سید محمد موسوی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه این اتحادیه درخواست افزایش ۱۲ درصدی قیمت فرآورده های گوشتی را داده اما هنوز موافقتی از سوی دولت با این مسئله نشده است، اظهارداشت: طی سه سال اخیر قیمت فرآورده های گوشتی ۴۰ درصد گران شده است.

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی سراسر کشور افزود: صنعت فرآورده های گوشتی اشتغال زایی گسترده ای را ایجاد کرده و حدود ۳ میلیون نفر از طریق این صنعت امرار معاش می کنند، ضمن اینکه این صنعت با تلاش فراوان و با سرمایه ای سنگین روزانه برای ۵.۵ تا ۶ میلیون نفر یک وعده قضایی بهداشتی و سهل الوصول را به بازار مصرف عرضه می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم اهمیت این صنعت مسئولان توجه چندانی به آن ندارند و نه تنها مشکلات و دغدغه های این صنعت مورد توجه مسئولان دولت یازدهم قرار نگرفته بلکه اگر در دولت نهم و دهم گوشه چشمی به این صنعت وجود داشت در دولت تدبیر و امید نه تنها کسی به این صنعت توجه نمی کند بلکه همواره با کارشکنی هایی نیز مواجه می شویم.

رئیس اتحادیه سراسری تولید کنندگان فرآورده های گوشتی با بیان اینکه ما چندین بار از وزیر جهاد کشاورزی که امر تولید و تدوین برنامه صنایع تبدیلی نیز در اختیار این وزارتخانه قرار دارد درخواست ملاقات کردیم که مشکلات خود را با وی در میان بگذاریم و وضعیت رانت خواران را به اطلاعشان برسانیم، اما جناب وزیر با این دیدار موافقت نکردند.

وی با بیان اینکه حدس ما این است که رابطه رانت خواران با وزارتخانه بهتر و مهمتر است و این عمل یعنی بی توجهی وزارت جهاد کشاورزی شایسته دولت تدبیر و امید نیست، گفت: راهی که مسئولان وزارت کشاورزی با این صنعت در پیش گرفته اند امیدواری برای رفع مشکلات موجود باقی نگذاشته است.

موسوی افزود: برای ساماندهی شرایط موجود، پیشهاد ما ایجاد سازمان ملی غذا است چراکه کلیه مواد غذایی به دلیل وجود واسطه‌ها، رانت‌خوارها و دلال‌ها مشکل دارند و این عوامل اجازه نمی‌دهند مواد غذایی سر و سامان بگیرند.

وی در پایان تصریح کرد: گوشت گاو میش هندی خطری برای انسان ندارد و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه ضربه بزرگی به صنعت فراورده‌های گوشتی وارد کرده است.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۹۳۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.