۰
قاسم احمدی:

آموزش وپرورش ۴۲۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه دارد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۶
قاسم احمدی‌ لاشکی چهارشنبه شب در همایش بزرگداشت معلمان شهرستان چالوس که در سینما جهان نما برگزار شد، گفت: دولت در سال‌جاری مبلغ ۲۴.۷ هزار میلیارد تومان برای معلمان و آموزش و پرورش درنظر گرفته است که از این رقم ۲۲.۶ هزار میلیارد تومان برای حقوق فرهنگیان مصرف می‌شود.

نماینده مجلس چالوس ونوشهر وکلاردشت با بیان این مطلب که آموزش و پرورش ۴‌ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه و بدهی داردخاطر نشان کرد: برای جبران این کسری پیشنهاداتی در کمیسیون تلفیق و بودجه مطرح شد و قرار شد از محل شرکت‌های سودده دولتی به میزان یک‌ درصد و از محل بانک‌های دولتی نیز دو‌ درصد به آموزش و پرورش اختصاص یابد.

قاسم احمدی پرداخت این مطالبات را خواسته به حق فرهنگیان دانست وافزود:: از صدا و سیمای کشورمان به‌دلیل اینکه پرداخت مطالبات را نوعی منت بر فرهنگیان دانسته گله‌مند هستیم.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق بودجه در مجموع یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه به آموزش و پرورش اضافه شده است گفت: کمیسیون تلفیق و بودجه در مجموع از محل‌های مختلف توانست ۶‌ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش اختصاص دهد که این اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان است.

نماینده مجلس به افزایش بودجه آموزش و پرورش ازمنابع دیگر اشاره کرد وافزود: مجلس برای حوزه‌های دیگر مانند حوزه پرورشی، ورزشی، بسیج، فرزانگان و … نیز اعتباراتی از محل گاز، وزارت دفاع و دیگر منابع درنظر گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: ما می گویم که همه سازمان‌ها و ارگان‌ها باید یکسان دیده شوند و در جامعه اسلامی ایران همه نهادها باید بر سر یک سفره بنشینند و با هم یکی و هم‌دل شوند.

قاسم احمدی در پایان با تأکید بر پرداخت مالیات برای کسانی که فرار مالیاتی داشتند، گفت: امسال قرار شد تا شرکت‌های پرداخت‌کننده مالیات‌‌ها مانند بنگاه‌های اقتصادی، نیروهای مسلح، تمام قرارگاه‌ها و آستانه‌ها به‌جز آستان قدس رضوی، ملزم به پرداخت مالیات شده بتوان برای اجرای آموزشی گام‌های مؤثری برداشت.

معاون مدیر کل آموزش وپرورش استان مازندران گفت: معلم مطالبه ندارد بلکه مقام ومنزلت می خواهد.

اسفندیار نظری افزود: سه چالش اصلی در نقش کلیدی معلم امروزه با آن مواجه هستیم و دولتمردان مجلس باید به این امر در آموزش وپرورش بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: مقام وشان ومنزلت معلمین، صلاحیت ها و مهارتهای حرفه ای معلمین، حقوق و مزایا که در سند بنیادین آموزش و پرورش آمده است.

نظری سرمایه انسانی را سرلوحه سرمایه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فیزیکی دانست و گفت: این سرمایه در آموزش و پرورش وجود دارد که آن هم با دو هدف انتقال فرهنگ از گذشته به نسل جدید و تربیت نیروی انسانی محقق می شود.

معاون مدیر کل آموزش وپرورش استان تاکید کرد: باید دغدغه های معلمین را در کلاس کمتر کردچون صاحبان اندیشه آموزش وپروش را عنصر اصلی در فرهنگسازی می دانند.

فرماندارچالوس با اشاره به خصایص شهید مطهری ضمن گرامی داشت هفته معلم گفت: شهید مطهری در تعلیم وتربیت وشکوفایی علم در حوزه های مختلف دینی تلاش جدی در جهت اعتلای فرهنگ تعلیم تربیت داشتند.

محمدناصر زندی افزود: شغل معلمین از پرفضیلت ترین مشاغل است و امین تمام افراد جامعه هستند.

وی با اشاره به الگوپذیری جوانان گفت: هرجوانی در جامعه به دنبال یک الگوی خوب ومناسب است والگوی خوب کسی است که بتواند به آن اعتماد کردوتعارض در شخصیت اونباشد.

فرماندار چالوس تاکید کرد: باید دقت نظر در رفتار داشته باشید و رعایت همه مسائل را داشته باشید چون جوانان از شما اقتباس می کنند و کسی بهتر ازمعلمین برای الگو پذیری نیست.

امام جمعه چالوس گفت: معلمین ضمن اینکه آموزش علمی به افراد تحت تعلیم می دهند منش، معرفت، آگاهی، غیرت و معنویت به افراد تحت تعلیم خود انتقال می دهند.

حجت الاسلام راشدی معلمین را سنگ بنای یک جامعه بزرگ دانست وافزود: در میان همه کسانی که در جامعه اهل خرد هستند معلمین نقش پرفضیلت تر وماندگارتری دارند.

سلیمان رئیس آموزش وپرورش چالوس با اشاره به رسالت آموزش که همان رشد وبالندگی در نسل جوان است گفت: می توان با تربیت پذیری نسل جوان این رسالت رادر اهداف فرهنگی محقق سازیم ومی توان در افزایش کارایی وسازمانی خود اثر گذاریم.

سلیمان عبداللهی افزود: در سند تحول بنیادین معلم به عنوان یک عنصر اصلی، کلیدی واخلاقی به دانش آموزان است و می تواند برمبنای آموزش های اخلاقی وهدایتگر با بینشی در غالب برنامه آنها را در جامعه اجراکند. شدن است.

عبداللهی در پایان تاکید کرد: در بحث مطالبات فرهنگیان تاپایان اردیبهشت ماه بخشی از سنوات گذشته آنان پرداخت می شود.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۹۴۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.