۰
زرافشان:

پیشرفت دانش آموزان ایرانی در نانو تعجب جهانیان را برانگیخته است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۴
علی زرافشان ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات علمی هنرستان‌های کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: پیش تر دارای ۴۰۰ پژوهشسرای دانش آموزی در کل کشور بودیم که سال گذشته با حمایت های وزیر آموزش و پرورش ۵۲ مورد دیگر در زمینه فناوری های نانو افتتاح و به مجموعه پژوهشسراهای دانش آموزی کشور اضافه شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه دانش آموزان ما در عرصه های مختلف فنی و حرفه ای، المپیادهای علمی، جشنواره های داخلی و بین المللی، جشنواره خوارزمی و امثالهم با حضور پر ثمر خود، دستاوردهای بسیاری را برای کشور و آینده علمی ایران کسب کرده اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش با گشودن میدان ها برای دانش آموزان و حرکت بیش از پیش آنها قصد سرمایه گذاری روی دانش آموزان و نسل آینده این کشور را دارد.

این مسئول بیان کرد: پیشرفت دانش آموزان ایرانی در فناوری نانو تعجب جهانیان را برانگیخته و همین مسئله یکی از مواردی است که نشان دهنده ظرفیت بالای دانش آموزان ایرانی است.

زرافشان با اشاره به تغییر رویکرد آموزش و پرورش اظهار داشت: رویکرد آموزش و پرورش در رویه جدید بگونه‌ای است که هوش دانش‌آموزان را در ابعاد گوناگون مورد سنجش قرار گیرد و بر حسب آن برنامه ریزی ها طراحی و عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: این مسئله با توجه به اصل «تربیت متعادل انسان ها» صورت می گیرد که ویژگی مهمی در زندگی و نوع تربیت فرزندان محسوب می شود، چرا که هر کدام از ابعاد فکری و شخصیتی فرد مجال رشد و کمال می یابد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۹۵۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.