۰

جنگ نابرابر چین و ایران

تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲
جنگ نابرابر چین و ایران
دبیر انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی یکی از مشکلات این صنعت را پایین بودن تعرفه واردات و کاهش رقابت‌پذیری تولیدات ایرانی دانست و گفت: نباید اجازه‌ دهیم کالای چینی جایگزین کالای ایرانی شود.

پرویز جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، چین را رقیب اصلی در صنعت افزودنی عنوان و اظهار کرد: به دلیل این‌که چینی‌ها با تعرفه چهار درصدی می‌توانند افزودنی به ایران صادر کنند، این مساله عرصه رقابت را برای کالای ایرانی تنگ کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که ایران قابلیت صادرات افزودنی حتی به کشور چین را دارد اما به دلیل این‌که تعرفه این کالا در چین ۸۰ درصد است امکان صادرات برای ایران وجود ندارد.

دبیر انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی با بیان این‌که میزان صادرات افزودنی ایران به کشور‌های دیگر بسیار ناچیز است، گفت: اگر میزان تعرفه واردات این محصول افزایش پیدا کند واحد‌های تولیدی امکان افزایش تولید را دارند.

افزودنی‌های چینی ۲۰ درصد ارزان‌تر از ایرانی

جهانگیری در خصوص تفاوت قیمت افزودنی چینی با ایرانی گفت: به دلیل امتیاز‌هایی که به صادر‌کنندگان چینی داده می‌شود قیمت کالاهای آنها ۲۰ درصد ارزان‌تر از کالای ایرانی است.

وی ادامه داد: واحد‌های معتبر تولیدی چینی کالای خود را با کیفیت ارائه می‌دهند اما در این حوزه تقلب نیز وجود دارد و برخی از کالاهای چینی بی‌کیفیت هستند.

دبیر انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی میزان واردات افزودنی را حدود ۳۵۰ دلار در سال عنوان و اظهار کرد: این در حالی است که سالانه تنها ۲۰۰ هزار دلار افزودنی از کشور صادر می‌شود که این رقم با توجه به قابلیت‌های این صنعت در ایران بسیار پایین است.

جهانگیری با بیان این‌که به‌طور متوسط در روز ۲۰۰ تن افزودنی در داخل تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۸ واحد تولید افزودنی در کشور مشغول به کار هستند.
کد مطلب : ۳۹۶۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.