۰

سرنگونی کابینه نتانیاهو هدف اعراب

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۱
سرنگونی کابینه نتانیاهو هدف اعراب
ایمن اوده، رئیس حزب فهرست عرب متحد دوشنبه به منظور تلاش برای سرنگونی کابینه نتانیاهو با احزاب مخالف اسرائیل دیدار خواهد کرد.

اوده در مصاحبه‌ای با این روزنامه با انتقاد از کابینه نتانیاهو و افراطی بودن آن هشدار داد که این کابینه می‌تواند برای اعراب اسرائیل خطرناک باشد. وی دراین باره گفت: درصورتیکه مذاکرات با دولت جدید نتیجه‌بخش نباشد حزب فهرست عرب متحد به محکمه‌های بین‌المللی متوسل خواهد شد.

فهرست عرب متحد در انتخابات ماه مارس اسرائیل موفق به تصاحب ۱۳ کرسی شد و برای اولین بار خود را به عنوان سومین حزب بزرگ کنست معرفی کرد.

طبق اظهارات رهبران این حزب انتخاب نتانیاهو بر اساس تحریک نژادی غیرقانونی به شمار می‌رود. همزمان با این اظهارات رهبر حزب یش عاتید روز جمعه با ارسال نامه‌ای به دادستان کل و رئیس کنست نسبت به افزایش تعداد وزرایی که نتانیاهو می‌تواند برای کابینه خود انتخاب کند هشدار داد.

به اعتقاد یائیر لاپید رهبر حزب یش عاتید، نتانیاهو برای ادامه حیات سیاسی ‌اش از روابط نزدیک خود با یکی از اعضای ارشد کنست برای تصویب این پیشنهاد به نفع خود استفاده می‌کند و این مسئله عواقب بسیار ناخوشایندی را برای اسرائیل به همراه داشته باشد.

نتانیاهو چهارشنبه شب به ریو ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی و رئیس کنست اعلام کرد که حزب لیکود به رهبری وی موفق به تشکیل ائتلاف با چهار حزب دیگر شده است. طبق قانون وی تنها ۷ روز فرصت دارد که برای معرفی کابینه جدید رژیم صهیونیستی سوگند یاد کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نگران این مسئله است که اعضای حزبش از نداشتن سمت در کابینه جدید ناراحت شده و همین مسئله در رای‌گیری‌های کنست به ضرر وی تمام شود. طبق قانونی که در سال ۲۰۱۴ به تصویب رسید تعداد وزرای کابینه به ۱۸ مورد کاهش پیدا کرد. این درحالی است که نتانیاهو در سالهای بین ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ کابینه‌ای با ۳۰ وزارتخانه را رهبری کرد ه یک رکورد برای خود به شمار می‌رود.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۹۷۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.