افشای یک راز با ورود هواپیماهای‌ جدید‌ به‌ کشور‌

اتاق خبر 24 , 21 ارديبهشت 1394 ساعت 11:36

هفته گذشته هفت فروند هواپیمای ایرباس ۳۴۰ از سری ۶۰۰ که که در طبقه بندی هواپیماهای مدرن قرار می گیرند و می توانند با یکبار سوخت گیری ۴۰۰ مسافر را تا ۱۴۰۰۰ کیلومتر جابجا کنند وارد کشور شدند.


هفته گذشته هفت فروند هواپیمای ایرباس 340 از سری 600 که که در طبقه بندی هواپیماهای مدرن قرار می گیرند و می توانند با یکبار سوخت گیری 400 مسافر را تا 14000 کیلومتر جابجا کنند وارد کشور شدند.

به گفته علیرضا جهانگیریان ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عمر پروازی این هواپیماها کمتر از 15 سال است و به عنوان یک هواپیمای استراتژیک می توانند در برقراری پروازهای دوربرد مورد استفاده قرار گیرد ، البته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که برنامه ریزی هایی برای ورود هواپیماهای با برد متوسط جهت استفاده در پروازهای منطقه ای و داخلی نیز صورت گرفته است.

 

هواپیما فرسوده

 

اما اگر دقیق تر به ماجرای ورود این هواپیماهای مدرن نگاه کنیم ، متوجه یک نکته مهم می شویم که تا پیش از این شرکت های هواپیمایی فقط با بهانه تحریم از خرید هواپیماهای سرباز می زدند و در حقیقت برای سوددهی بیشتر و هزینه کمتر اقدام به وارد کردن هواپیماهای فرسوده می کردند.

البته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری این را هم گفته که خرید هواپیمای با سن بالای 15 سال توسط شرکت های هواپیمایی ممنوع است اما با این وجود یک شرکت هواپیمایی تازه تاسیس هواپیمای بویینگ 737 از سری 500 را وارد کشور کرده که دارای علامت ثبتی PK-TXG بوده و طبق اطلاعات موجود در دیتابیس های بین المللی هوانوردی 24 سال از عمر پروازی آن می گذرد.

 

هواپیما فرسوده

 

هواپیما فرسوده
 
 

اگرچه این هواپیما هنوز وارد چرخه پروازی نشده اما سوال اینجاست که چرا به رنگ آمیزی شرکت هواپیمایی ایرانی در آمده و به کشور وارد شده است؟

 

هواپیما فرسوده

 

ورود  هواپیماهای مدرن ایرباس 340 نشان داد که تحریم ها فقط بهانه ای برای برخی شرکت های هواپیمایی هستند تا از خرید هواپیمای جدید و با سن کم خودداری کنند و اگر یک شرکت هواپیمایی بخواهد تا هواپیماهای جدید وارد ناوگان خود کند دیگر تحریم ها اثری نخواهند داشت.


کد مطلب: 40106

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/40106/افشای-یک-راز-ورود-هواپیماهای-جدید-به-کشور

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir