۱

کهولت سن مدیر و تاخیر در پروژه‌های مهم نفتی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
کهولت سن مدیر و تاخیر در پروژه‌های مهم نفتی
سیدسعید حیدری طیب با بیان اینکه وزارت نفت باید تکلیف پروژه‌هایی در اختیار هلدینگ نفتی تامین (زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا) است را روشن کند، گفت: امروز بزرگترین سرمایه گذاری پروژه‌های نفتی مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس و آناهیتا این شرکت است که این پروژه‌ها در سردرگمی به سر می‌برند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مدیر عامل هلدینگ نفتی تامین، مدیر با تجربه‌ای، اما مسن است اظهارداشت: ایشان انگیزه و اراده‌ای برای انجام کار ندارند و جلساتی که در مورد پالایشگاه آناهیتا برگزار کردیم حدود ۲ ماه زمان برد تا مصوبه داشته باشیم و یا اجرایی شود.

وی افزود: وزارت نفت باید تکلیف پروژه‌‌ها را تعیین و وضعیت سرمایه گذاران را روشن کند، اگر سرمایه گذار واقعا سرمایه گذاری کنند و اراده جدی برای اجرای اجرای قرارداد و پروژه داشته باشند، باید سرمایه گذاری انجام شود در غیر این صورت باید پروژه را به سرمایه گذاران جدید سپرده شود.

حیدری طیب با اشاره به کهولت سن مدیرعامل هلدینگ تامین زیر مجموعه شستا، گفت: باید از نیروهای پرتحرک و جوان که انگیزه برای انجام کار و تعامل دارند، استفاده شود، نه افرادی که دیگر بازنشسته‎ هستند و فسیل شدند که سیستم اداری را به یک سیستم بسیار کهنه، بی تحرک و مرده تبدیل کردند.

وی با اشاره به تاخیر در اجرای پروژه های مهم و حیاتی بخصوص در صنعت نفت، بیان کرد: این تاخیر باعث ادامه روند خام فروشی است و برای تامین نیازها اقدام به واردات می‌کنیم و این رویکرد درست نیست و وظیفه مجلس به عنوان ناظر، در این بخش سنگین می‌شود.

حیدری طیب با بیان اینکه وزارت نفت باید تکلیف پروژها مثل پالایشگاه آناهیتا را روشن کند، گفت: زنگنه باید تکلیف سرمایه گذاران و سهامداران پالایشگاه آناهیتا را مشخص و باید از سهامداری که توان دارد، استفاده کند و باید سهامداران آن تغییر و یا تحول ایجاد کند که هر چه سریع‌تر این پروژه ها را فعال و به بهره‌برداری برسند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در هفته اینده و در جلسه‌ای وضعیت پالایشگاه آناهیتا با سهامداران و وزیر نفت را بررسی خواهیم کرد، گفت: زنگنه فردا به کمیسیون انرژی خواهد آمد و حتما در مورد هلدینگ نفتی تامین زیر مجموعه شستا، سوال خواهیم کرد که هر چه سریع تر شاهد اجرای این پروژه باشیم.
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۴۰۱۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.