۰

زمان عرضه سیم‌کارت کودک

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
جهانگیر اسدی درباره اقدامات انجام شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه برای عرضه سیم کارتهای مخصوص کودک و نوجوان اظهار داشت: براساس مصوبه ۲۰۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای موبایل موظف به ارائه سیم کارت کودک و نوجوان با قابلیت خدمات جذاب برای گروههای سنی مختلف شده اند.

وی با بیان اینکه در این مصوبه اپراتورهای موبایل ملزم به ارائه بسته آموزشی برای استفاده از خدمات باندپهن موبایل برای کودکان برای یادگیری فرصتها و تهدیدهای استفاده از این خدمات شدند، گفت: همچنین در ارائه این خدمات، اطلاع رسانی در مورد قابلیت اعمال مقررات خدمات صوتی، تصویری، پیامک و اینترنت و افزودن برخی قابلیتها مانند تماس گروهی و خانوادگی بر روی سیم کارتها به اپراتورها تکلیف شد. در همین حال خدمات آموزشی برای بهره برداری از خدمات موبایل باندپهن، شیوه های حفظ حریم خصوصی و تماس با کدهای اضطراری بر روی این سیم کارتها به اپراتور الزام شد.

سخنگوی رگولاتوری با تاکید براینکه به اپراتورهای موبایل ۶ ماه فرصت داده شد تا سیم کارتهایی را با قابلیتهای مدنظر به بازار عرضه کنند، افزود: این مصوبه آذرماه ۹۳ به اپراتورها ابلاغ شد و این ارائه دهندگان خدمات موبایل، تا خردادماه زمان خواهند داشت این خدمات را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: براساس جلسات انجام شده با اپراتورهای موبایل و جمع بندی از اقدامات صورت گرفته پیش بینی می شود هر سه اپراتور موبایل همراه اول، ایرانسل و رایتل سیم کارتهای مخصوص کودک را نهایتا تا خردادماه عرضه تجاری کنند.

اسدی با بیان اینکه اپراتور رایتل از اسفندماه ۹۳ تعدادی سیم کارت دیتا مخصوص کودکان و نوجوانان با قابلیت دسترسی به شبکه پویا، شبکه آپارات و خدماتی از این قبیل عرضه کرده است افزود: اپراتور همراه اول نیز هفته گذشته از سیم کارت مخصوص کودک با قابلیتهایی چون بازی، کنترل مجازی خانواده، دسترسی به ۱۲ کانال تلویزیون و مقابله با ویروس های رایانه ای رونمایی کرد که این سیم کارتها هنوز به صورت انبوه توزیع نشده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق جلسات برگزار شده، اپراتور ایرانسل گزارش خود از اقدامات صورت گرفته برای سیم کارتهای کودک را به رگولاتوری ارائه کرده که این سیم کارتها قرار است در خردادماه ۹۴ و با قابلیتهای کاملتری مخصوص کودک و نوجوان عرضه شود.

سخنگوی رگولاتوری از هماهنگی با سازمانهای مرتبط از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این مصوبه به بهترین نحو ممکن خبر داد و تاکید کرد: در این زمینه جلساتی با سازمانهای مرتبط در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه رگولاتوری طبق مصوبه ۲۰۳ ناظر بر فعالیت اپراتورهای موبایل در این زمینه خواهد بود گفت: اپراتورهای موبایل باید در طول زمان تمامی قابلیتهای مدنظر در این مصوبه را برای سیم کارتهای کودک و نوجوان عملیاتی کنند.

اسدی تصریح کرد: قیمت سیم کارتهای مخصوص کودک و نوجوان متفاوت از تعرفه سایر سیم کارتها نخواهد بود و مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید عرضه شود.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۴۰۱۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.