۰

ارائه کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
سومین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد.

این همایش با رونمایی از ۵ طرح ملی که شامل ۱. طرح یک‌پارچه مکاتبات دولت، ۲. کارت سلامت اصناف در وزارت بهداشت، ۳. طرح تأییدیه تحصیلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش، ۴. کارت ملی هوشمند، ۵. انتقال ترافیک دفاتر پیشخوان خدمات دولت در بستر شبکه اطلاعات می‌شد همراه بود.

علیرضا فیض‌بخش رئیس سازمان مدیریت و حمل و نقل سوخت در این همایش با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان در سال ۸۹ شروع به کار کرده است، گفت: این دفاتر ظرف ۵ سال توسعه کمی خوبی یافته اما این موضوع همراه با تعمیق خدمات نبوده است. لذا در دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید رویکرد تعمیق در ارائه خدمات توسط دفاتر را در دستور کار قرار دادیم و مجری درگاه دولت را کانون دفاتر پیشخوان گذاشتیم.

وی عنوان کرد: در سومین همایش نیز تمایل داشتیم تا از سه طرح رونمایی کنیم اما با توجه به اینکه میزان طرح‌های ارائه شده بالا بود تصمیم گرفتیم این میزان را به ۵ طرح ارتقا دهیم که مبنای ما طرح‌های ملی و به اجرا رسیده بود.

فیض‌بخش خاطرنشان کرد: طرح یک‌پارچه مکاتبات دولت منجر به کاهش سفرهای غیرضرور می‌شود و کارت سلامت اصناف نیز که معروف به کارت بهداشت است دو میلیون تراکنش را از طریق دفاتر پیشخوان دولت داشته است.

وی بزرگترین طرح از نظر حجمی را که امروز به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد، کارت هوشمند ملی دانست و گفت: ارائه این خدمت به دفاتر واگذار شده و در سال جاری می‌تواند ۱۶میلیون تراکنش را به خود اختصاص دهد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۴۰۲۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.