۰

هزینه ایرانی‌ها در سفرهای خارجی

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۱
در این میان ترکیه در رتبه نخست مقاصد گردشگران خروجی قرار دارد و عراق و عربستان در رتبه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
این گزارش‌ها که براساس گزارش سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) است تعداد گردشگران خروجی ایران به عربستان را در سال ۲۰۱۳، هزار و ۷۹ نفر عنوان کرده که به نظر می‌رسد جزو اشتباه‌هاي آماری UNWTO باشد.
گزارش مرکز پژوهش‌ها همچنین تصریح می‌کند كه کشورها از شیوه‌های مختلفی برای گردآوری داده‌های گردشگران استفاده می‌کنند که می‌توان آنها را در یکی از دسته‌های ذیل جای داد:
۱- مرزی، گردشگران (با اقامت بیش از ۲۴ساعت): تعداد گردشگران وارد شده به کشور با بررسی میزان ورودی‌ها به مرزهای کشور.
۲- مرزی، بازدیدکنندگان (با اقامت کمتر و بیشتر از ۲۴ساعت): تعداد بازدیدکنندگان وارد شده به کشور با بررسی میزان ورودی‌ها به مرزهای کشور.
۳- ورودی، هتل: تعداد ورودی به هتل‌ها یا اقامتگاه‌های مشابه.
۴- ورودی، تمام اقامتگاه‌ها: تعداد ورودی‌ها به انواع اقامتگاه‌ها.
در واقع شمار ورودی‌ها یا به واسطه ثبت‌هایی نظیر اسناد پلیس مهاجرت و میزان عبور و مرور وسیله نقلیه (ورودی مرزی) یا با استفاده از آمار ارائه شده توسط اقامتگاه‌ها (ورود اقامتگاهی)، حاصل شده‌اند. از سوی دیگر، در احتساب میزان ورودی مرزی و اقامتی باید این نکته را مدنظر قرار داد که در صورتی که مسافر چندبار در یک سال به کشوری واحد سفر کند، هر بار سفر وی به منزله یک ورود به آن کشور قلمداد خواهد شد.
علاوه بر آن، در صورتی که مسافر در سفر خود از چند کشور دیدن کند، بازدید از هریک از این کشورها به منزله یک ورود به آن کشور به حساب خواهد آمد. به عبارت دیگر تعداد ورودی‌ها الزاما ً با تعداد مسافران برابر نیست و یک مسافر ممکن است چندبار در یک سال به کشور وارد شود.
طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که در آن نمایه‌های آماری گردشگری ایران را مورد بررسی قرار داده است، رقم هزینه‌های ایرانی‌ها در سفرهای خارجی، مربوط به سال ۲۰۱۲ می‌شود که ۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار آن صرف خود هزینه‌های سفر و ۹۶۷ میلیون دلار آن صرف هزینه‌های حمل‌ونقل شده است.
از سوی دیگر براساس این گزارش، هزینه‌های سفرهای خروجی شخصی (۵ میلیارد و ۴۲۹ میلیون دلار) تقریباً ۵ برابر هزینه‌های سفرهای کاری (یک میلیارد و ۱۲۰میلیون دلار) بوده است.
مرجع : انتخاب
کد مطلب : ۴۰۵۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.