۰

وزش باد شدید و گرد وخاک در تهران

تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۵
احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی روز جمعه در برخی نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس، دامنه های البرز و سواحل دریای خزر و از اوایل شب در مرکز، شرق و شمال شرق رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. که شدت بارش در این مدت در لرستان و شمال خوزستان است.

به گفته وی، فردا در شمال شرق و دامنه های البرزشرقی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود که شدت بارش در این روز در خراسان رضوی خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز یکشنبه در برخی نواحی استان خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال غرب رگبار پراکنده باران رخ می دهد.

وظیفه تصریح کرد: همچنین جمعه و اوایل روز شنبه در استان های البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، شمال و شرق اصفهان، بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: از شنبه بعد از ظهر مجددا سرعت باد در استان های شمال شرق و شرق و استان های واقع در سواحل خلیج فارس و دریای عمان افزایش می یابد که در پاره ای نقاط منجر به بروز گرد و خاک می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: به این ترتیب روز جمعه در استان های مرکزی، قم، البرز، تهران، سمنان، شرق اصفهان، یزد، خراسان رضوی، جنوب کرمان، بوشهر و روز شنبه در استانهای البرز، تهران، قم، سمنان، شرق اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد، برخی مناطق کرمان و بوشهر افت کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وظیفه یادآور شد: روز جمعه خلیج فارس مواج است و از روز شنبه به ویژه در نیمه شرقی خلیج فارس بر شدت وزش باد و ارتفاع امواج افزوده می شود. این شرایط روز یکشنبه نیز ادامه دارد. ازاین رو توصیه می شود از تردد شناورهای سبک و آسیب پذیر نسبت به شرایط دریایی فوق در مدت یاد شده خودداری شود.

وی افزود: فردا آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و در ارتفاعات بارش پراکنده و در شهرهای جنوبی وزش باد شدید است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه کاهش نسبت به امروز به ۲۶ و ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
کد مطلب : ۴۰۷۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.