۰

ماهي بخوريد تا سرطان روده بزرگ نگيريد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۹
ماهي بخوريد تا سرطان روده بزرگ نگيريد
با توجه به يک مطالعه هفت ساله، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ در افراد پسکيترينيسم يا ماهي خوار (گياه خواراني که هيچ گوشتي جز گوشت دريايي مانند ماهي مصرف نمي کنند) در مقايسه با افرادي که از رژيم هاي غذايي همه چيز خوار استفاده مي کنند، ۴۳ درصد کمتر است.
براساس آمار جامعه سرطان آمريکا، سرطان روده سومين نوع سرطان شايع و سومين علت عمده مرگ و مير بيماران سرطاني است. اين بيماري به دليل احتمال بالاي مرگ در مراحل اوليه، بسيار خطرناک است و تشخيص آن در مراحلي که خطر کمتري دارد بسيار دشوار است.
يافته هاي مطالعاتي حاکي از آن است که خطر ابتلا به سرطان روده در افرادي که رژيم کامل گياهي خود را به رژيم ماهي خواري تغيير مي دهند، احتمال خطر ابتلا به سرطان روده ۲۷ درصد کاهش مي يابد.
محققان مي گويند اسيدهاي چرب امگا-۳ ممکن است دليل اصلي کاهش خطر سرطان در گروه ماهي خوار است.
سرطان روده بزرگ که به نام‌هاي سرطان کولون، سرطان رکتوم يا چنگار روده بزرگ نيز شناخته مي‌شود، به رشد سلول‌هاي سرطاني در کولون يا رکتوم (بخشي از روده بزرگ) گفته مي‌شود.
اين بيماري به دليل رشد غيرطبيعي سلول‌ها اتفاق مي‌افتد که مي‌توانند به بافت‌هاي ديگر بدن حمله کنند يا در آنها تکثير يابند.
نشانه‌ها و علائم اين بيماري مي‌تواند شامل مواردي همچون خون در مدفوع، تغيير در حرکت‌هاي روده، کاهش وزن و خستگي هميشگي باشد.
مرجع : جام جم
کد مطلب : ۴۰۹۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.