۰

علت تفاوت قیمت یک کالا

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۹
محمد آقاطاهر اظهار کرد: برخی از کالاها قیمت مشخصی ندارند، به همین دلیل یک کالای مشابه در مغازه‌هایی که در یک محله قرار دارند به قیمت های متفاوتی به فروش می‌رسد ولی اگر قیمت مصرف کننده روی آن حک شده باشد نباید بالاتر از آن به فروش برود.

وی افزود: اگر مغازه‌داری سرمایه در گردش بالایی داشته باشد می‌تواند اجناس زیادی را با قیمت مناسب‌تری بخرد و در انبار ذخیره کند و برخی اقلام را با قیمت پایین‌تری به فروش برساند. اما اگر سرمایه کافی نداشته باشد و به صورت روزمره یا با چک، اجناس خود را خریداری کند طبیعی است که قیمت‌هایش را کمی افزایش می‌دهد.

رییس اتحادیه بنکداران موادغذایی گفت: شرکت‌ها و فروشگاه‌های مختلف تخفیفاتی برای برخی اجناس اعمال کرده و جوایزی نیز در برخی خریدها در نظر می ‌گیرند که البته بارها به این موضوع انتقاد کردیم چون بهتر است شرکت‌های تولیدکننده به جای در نظر گرفتن جوایزی برای برخی خریداران، این جوایز را بین همه مردم و خریدها تقسیم بندی کنند.

وی در پاسخ به اینکه برخی محصولات سلولزی و دستمال کاغذی بعضا با تخفیفات حتی ۵۰ درصدی به فروش می‌رسد، گفت: این موضوع به دلیل افت قیمت مواد اولیه آن‌هاست که این موضوع به نوعی مشکل‌ساز شده و به مسئولان این موضوع را گوشزد کرده‌ایم.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد کالاها قیمت مصرف کننده دارند، تاکید کرد: هیچ فروشنده‌ای حق ندارد کالایی را به بالاتر از قیمت مصرف‌کننده بفروشد و نظارت لازم در این زمینه انجام می‌شود و هرگونه تخلفی که به ما گزارش شود به آن رسیدگی می کنیم.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۴۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.