۰

اولین مدال تاریخ تکواندوی بانوان در مسابقات جهانی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۱
اولین مدال تاریخ تکواندوی بانوان در مسابقات جهانی
ششمین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G۱۲) با برگزاری مرحله مقدماتی رقابتهای اوزان ۵۷- کیلوگرم زنان و۶۳- کیلوگرم مردان از صبح امروز (یکشنبه) در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابیسنک در حال برگزاری است و کیمیا علیزاده با شکست نماینده انگلیس مدال برنز خود را قطعی کرد و به جمع ۴ تکواندوکار برتر وزن چهارم زنان رسید.
کیمیا علیزاده، تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم کشورمان، ابتدا به مصاف "ماگدالنا لپروسکا" از لهستان رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر صفر برنده شد، سپس در مرحله دوم با "مارتینا زوبسیک" از کرواسی، دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن رقابت کرد که پس از تساوی ۳-۳ در راند طلایی به برتری رسید و با شایستگی به مرحله سوم راه یافت.
تکواندوکار شایسته کشورمان در سومین مبارزه نیز "چینه لویس" امریکایی را پس از تساوی ۴-۴، در راند طلایی از یش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم شد.
علیزاده در ادامه و برای راهیابی به جمع ۴ تکواندوکار برتر با "جید جونز" قهرمان المپیک لندن و نفر اول رنکینگ المپیک و جهان رقابت کرد که در پایان با یک رقابت زیبا، جذاب و دیدنی ۱۰ بر ۹ به برتری رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد.
علیزاده برای رسیدن به مرحله فینال این رقابتها عصر فردا (دوشنبه) با برنده دیدار ژاپن و تایلند مسابقه می دهد.
مرجع : نسیم
کد مطلب : ۴۱۱۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.