۰

تنها منفعت مذاکرات از نگاه قدیری ابیانه

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۴
تنها منفعت مذاکرات از نگاه قدیری ابیانه
محمد حسن قدیری ابیانه عصر امروز در مناظره با صادق زیباکلام که در دانشگاه مفید قم برگزار شد اظهار داشت: روحانی از ابتدا بر مذاکرات مبنی بر راه حل مشکلات کشور تاکید داشت که ما هم موافق موضع ایشان مبنی بر رفع مشکلات از طریق مذاکرات هستیم.

قدیری ابیانه بیان کرد: در دولت گذشته نیز سیاست مذاکره وجود داشت و تیم جلیلی کار مذاکرات را برعهده داشت، اما با توجه به وجود مذاکرات هنوز مشکلات کشور وجود دارد.

وی با اشاره به تبعات فتنه سال ۸۸ در کشور عنوان کرد: فتنه ۸۸ خود عاملی در تحریک دشمن جهت تحریم‌های اقتصادی شد و آثار این فتنه هنوز در کشورمان وجود دارد.

کار‌شناس مسائل سیاسی با تاکید بر وجود مردم سالاری و توجه به آرای مردم در نظام اسلامی تصریح کرد: جمهوریت یعنی اگر کسی در کشورمان یک عدد رای بیشتر بیاورد رئیس جمهور است و از اختیارات کامل برخورداراست.

قدیری ابیانه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تیم کشورمان با طرف غربی اظهار داشت: من با مذاکرات موافق هستم اما معتقدم آمریکا منافع مشروع خود را در تحریم ایران و مخالفت با کشورمان می‌داند ودر این راستا از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

کار‌شناس مسائل سیاسی بابیان اینکه رابطه با آمریکا راه حل رفع مشکلات کشور نیست عنوان کرد: کشور مصر که رابطه بسیار نزدیکی با آمریکا داشت دارای مشکلات اقتصادی زیادی است.

وی با تاکید بر حمایت ایران از ملت‌های مستضعف عالم اظهار داشت: ما افتخار می‌کنیم که مطابق اسلام از حق ملت‌های مظلوم حمایت می‌کنیم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

کار‌شناس مسائل سیاسی با تاکید بر حمایت آمریکا از داعش بیان کرد: دولت آمریکا از ابتدای انقلاب و حتی پیش از پیروزی انقلاب هم با کشورما مخالف بود، آمریکا از داعش حمایت رسمی کرد و کلینتون گفت جهت ایجاد داعش به بیش از ۱۲۰ کشور سفر کرده است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی سبب ایجاد مشکلاتی در کشور شده عنوان کرد: همه مشکلات کشور را نمی‌توان با تحریم‌های اقتصادی غرب مرتبط دانست، ما نباید امیدمان به حل مشکل با آمریکا باشد بلکه باید اولویت را بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی قرار دهیم.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران تصریح کرد: ما باید از کالای داخلی استفاده کنیم و به حمایت از تولید کنندگان بپردازیم که این موضوع راه پیشرفت است، اگر جنس داخلی با ضعف‌هایی مواجه است نباید سبب شود تا ما از خرید آن خودداری کنیم بلکه کالای داخلی نیازحمایت و پشتیبانی است.

کار‌شناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا دارای ذات کثیفی است اظهار داشت: اگر ما در برابر آمریکا عقب نشینی کنیم و حتی دین خود را تغییر بدهیم باز هم آمریکا مخالف ما است و سبب نمی‌شود تا در راستای منافع ما حرکت کند.

قدیری ابیانه بیان کرد: ملت ما شهروند دست دوم نیست و به هیچ عنوان زیر بار ظلم نمی‌رود، تمام کشور‌ها در جنگ علیه ملت ما بودند اما رزمندگان ما در برابر زورگویی دشمنان ایستادگی کرند.

وی عنوان کرد: ما از حقوق ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم و نگاهی به عملکرد داخلی ملت فلسطین نداریم.

کار‌شناس مسائل سیاسی با اشاره به اقدامات استکبار جهت مقابله با موج بیداری اسلامی در منطقه تصریح کرد: دشمن داعش را جهت مقابله با بیداری اسلامی ایجاد کرد و در این راستا در برخی از کشور‌ها همانند مصر به موفقیت رسید ولی معتقدم ملت مصر آتش زیر خاکس‌تر است و امکان انقلاب مجدد در این کشور وجود دارد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۴۱۱۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.