۰

سیاست‌های تنبیهی جایگزین سیاست‌های تشویقی سوادآموزی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۴
سیاست‌های تنبیهی جایگزین سیاست‌های تشویقی سوادآموزی
رئیس نهضت سوادآموزی کشور در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه با اشاره به مصوبه جدید دولت درباره سواددار کردن افراد بیسواد گفت: از سال آینده سیاست‌های تنبیهی جایگزین سیاست‌های تشویقی سوادآموزی می‌شود.
علی باقرزاده درخصوص سواددار کردن افراد بیسواد گفت: دولت با درک ضرورت سوادآموزی، محدودیت‌هایی را برای بیسوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال تصویب کرده است که از ابتدای سال ۹۵ اجرایی می‌شود. وی عدم صدور و تمدید گواهینامه رانندگی، منع تمدید و صدور پروانه کسب و لغو پرداخت مستمری به افراد بیسواد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را از مهمترین محدودیت‌ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد افراد بیسواد فقط تا پایان امسال امکان سوادآموزی به صورت رایگان را خواهند داشت و از ابتدای سال ۹۵ برای سواددار شدن باید هزینه‌های آن را بپردازند.
رئیس نهضت سوادآموزی کشور سیاست‌های تشویقی سوادآموزی در سال جاری را تشریح کرد و افزود: پرداخت ۷۰۰ هزار تومان پاداش به هر فردی که به یک بیسواد سواد بیاموزد، رایگان بودن لوازم‌التحریر و کتاب و پرداخت ۱۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب بیسوادان از جمله این سیاست‌های تشویقی است که فقط امسال اجرا می‌شود.
وی آمار بیسوادان در گروه هدف سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را حدود ۱۰ میلیون نفر اعلام کرد.
مرجع : صداوسیما
کد مطلب : ۴۱۳۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.