۰
دیزی دل:

پناهندگان حاضر در ایران بیمه می شوند

تاریخ انتشار
جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
پناهندگان حاضر در ایران بیمه می شوند
دیزی دل پنجشنبه شب در پایان سفر خود به شیراز در جمع خبرنگاران، گفت: بیش از سه دهه است پناهندگان افغانی در ایران و استان فارس حضور دارند و خیلی سخته در این وضعیت بتوانیم از کشورهای جهان کمک مالی گرفت.

وی تصریح کرد: اما جای خوشحالی است که دولت ایران به وضعیت پناهندگان رسیدگی می کند و خوشبختانه رابطه نزدیک امور پناهندگان سازمان ملل و دولت ایران و به خصوص اداره اتباع استان فارس بهبود وضعیت و رفع مشکلات پناهندگان را به دنبال داشته است.

رئیس دفتر آسیا و اقیانوسیه امور پناهندگان سازان ملل در دفتر ژنو سوئیس افزود: یکی از مشکلات پناهندگان در ایران و استان فارس وضعیت مدارس آنها بوده که خوشبختانه با درایت مقام معظم رهبری این مشکل نیز برطرف شده است.

دیزی دل ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی جوامع پناهنده برای پرداخت هزینه سلامت و بهداشت، با دولت ایران مذاکراتی داشته ایم که نتیجه آن نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتن اتباع بیگانه است.

وی یادآور شد: اما در حال حاضر این بیمه برای پناهندگان مجاز است و با توافقی که بین وزارت کشور، وزارت بهداشت و درمان و تعاون و کار انجام شده این طرح بزودی اجرایی می شود.

رئیس دفتر آسیا و اقیانوسیه امور پناهندگان سازان ملل در دفتر ژنو سوئیس افزود: زمانیکه دو نفر پناهنده با یکدیگر ازدواج می کنند و تنها یکی از آنها دارای کارت آزمایش باشد بچه این زوج با مشکل بهداشت، مدرسه و... مواجه می شود که در این راستا نیز همکاری های در حال انجام با دولت ایران است.

دیزی دل تاکید کرد: وضعیت ایران در خصوص رسیدگی به پناهندگان بسیار بهتر از دیگر کشورهای جهان است.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۴۱۹۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.