۲

برنج خارجی با برند ایرانی!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۹
برنج خارجی با برند ایرانی!
ایرج ندیمی افزود: متاسفانه بسیاری از برنج ‌های خارجی در رسانه ‌ها به عنوان برنج ایرانی تبلیغ می ‌شوند که باید متولیان امر به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم حمایت از کشاورزان به ویژه شالیکاران گیلانی تاکید کرد و اظهارداشت: برنج، کشت غالب این استان شمالی را تشکیل می دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحث قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اجناس با کیفیت در کشور تولید می شود اما به دلائلی همچون قیمت زیاد، تبلیغات نامناسب و غیره مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از کالاهای بنجل بصورت قاچاق از مرزهای کشور وارد و لطمات جبران ناپذیری به تولید داخلی وارد می سازد.

ندیمی تصریح کرد: هزینه قاچاق کالا را باید به حدی زیاد کرد که دیگر کسی تمایل به این کار نداشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه قاچاق کالا تک دلیله نیست و تنها نمی توان این پدیده را به قیمت و کیفیت محدود کرد، افزود: شرایط زیادی باعث قاچاق کالا می شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر از مجموع ۳۰۰ قلم داروی کمیاب، کشور تنها با ۳۰ قلم مشکل مواجه است، افزود: دارو یک کالای ارز بر است.

وی اظهارداشت: ایران به ظاهر در تهیه دارو تحریم نیست ولی در عمل با تحریم شدید مواجه است.

ندیمی اذعان داشت: تهیه یک قلم دارو از کشورهای خارجی امروز برای کشور ۵۰ تا ۷۰ درصد گران تر تمام می شود.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۴۲۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.