۰

آقای روحانی، از پاسخگویی شانه خالی نکنید!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۶
آقای روحانی، از پاسخگویی شانه خالی نکنید!
بسیج دانشجویی ۶ دانشگاه تهران ظی نامه ای به رئیس جمهور به بی توجهی دلت یازدهم به انتقاد دانشجویان اعتراض کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جنبش دانشجویی در کشور ما در تاریخ ثبت‌شده و شناخته‌شده خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و به‌شدتعدالت‌خواه بوده است.»

(مقام معظم رهبری ۲۴/۹/۱۳۸۷)

جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی؛ ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛

سلام‌علیکم؛

از ابتدای ایجاد نظام اسلامی تاکنون، دانشجویان به‌ عنوان نخبگان جامعه همواره نقش فعال و ارزشمند خود را با شناخت عالمانه آسیب‌ها و گوشزد کردن آن به مسئولان و البته ورود در عرصه‌های مختلف ایفا کرده‌اند و همواره به‌عنوان مؤذن جامعه شناخته‌شده‌اند، این قشر فرهیخته دائماً در تلاش بوده تا ارزش‌های انقلابی را در خود زنده نگه‌داشته و این آرمان‌ها را به مسئولین تذکر دهد. طبیعتا ً بی‌اعتنایی به مطالبات جوانان انقلابی و بسیجی، بی‌اعتنایی به ارزش‌ها، آرمان‌ها و افرادی است که ازسر دلسوزی به بیان نقطه نظرات خود می‌پردازند.

جناب آقای روحانی!

بی‌توجهی‌های مکرر شما در شنیده شدن مطالبات جوانان دانشجوی بسیجی، ما را بر این داشت که در نامه‌ای گلایه و شکایت خود را پیرامون این مسئله به شما ابراز داریم.

آقای رئیس‌جمهور؛

شما بهتر از هر کس دیگری به یاد دارید که در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوریتان از استبداد رأی و بستن دهان منتقدان به درگاه خدا پناه بردید؛ حال امروز شما و دولتتان را چه شده است که انتقاد عده‌ای دانشجوی دلسوز و علاقه‌مند به نظام که هدفی جز عزت و سرافرازی انقلاب ندارند را برنمی‌تابید. شاید لازم باشد به شما یادآوری کنیم که رهبر معظم انقلاب بارها مسئولین را به شنیدن حرف منتقدین توصیه کرده‌اند و فرموده‌اند: «به مسئولان کشور- در سه قوه- این را تأکید می‌کنم که آن‌ها هم باید با منتقدین خود و با کسانی که از آن‌ها انتقاد می‌کنند رفتار مناسبی داشته باشند، آن‌ها را تحقیر نکنند، به آن‌ها اهانت نکنند؛ تحقیر مخالفان از سوی مسئولان، خلاف تدبیر و خلاف حکمت است» (۱/۱/۱۳۹۴)

شما و دولت تدبیرتان بارها دم از آزادی بیان و اعتدال در رفتار زده‌اید؛ اما آنچه خود در عمل نشان داده‌اید به‌ وضوح خلاف این بوده است. سانسور خبری و برخورد‌های امنیتی شدید دولت شما با منتقدین، عرصه را به نحوی تنگ کرده که موجب شده خفقان شدیدی جامعه دانشجویی را فراگیرد. خفقانی که در آن انتظار می‌رود هیچ صدای منتقدی به گوش نرسد و حتی ذهن‌های پرسشگر هم خود را به تغافل وادارند تا مبادا ذره‌ای به دلباختگان به مذاکرات برنخورد.

آقای روحانی؛

آیا شعار اعتدال شما حکم می‌کند که منتقدان مذاکرات هسته‌ای را عده‌ای بی‌سواد بنامید و آن‌ها را به رفتن به جهنم بخوانید؟

چرا اجازه‌ی صحبت آزادانه به منتقدان جریان مذاکرات هسته‌ای که خود از دلسوزان انقلاب و ایران اسلامی هستند را نمی‌دهید؟

رهبر معظم انقلاب امسال را سال همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت خواندند و شما هم بارها از این شعار ابراز حمایت کرده‌اید، حال جای این پرسش باقی است که آیا معنای همدلی و هم‌زبانی، بستن دهان منتقدین و برخورد با مطالبات آن‌ها است؟

شاید لازم باشد بار دیگر قسمتی از فرمایشات مقام معظم رهبری را به شما یادآوری کنیم که: «الآن فرصت خوبی است برای همدلی؛ یک عده‌ای مخالف‌اند، یک عده‌ای اعتراض دارند؛ خیلی خب، مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقه‌مند به منافع ملی‌اند، بسیار خب، یک جمعی از مخالفین را- از آن افرادی را که شاخص‌اند- دعوت کنند، حرف‌های آن‌ها را بشنوند؛ ای‌بسا در حرف‌های آن‌ها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکته‌ای هم نبود، آن‌ها را قانع کنند؛ این می‌شود همدلی؛ این می‌شود یکسان‌سازی دل‌ها و احساس‌ها، و به‌تبع آن عمل‌ها» (۲۰/۱/۱۳۹۴)

اکنون سؤال ما این است که بعد از گذشت بیش از یک ماه از این فرمایش مقام معظم رهبری چه اقدام جدی و غیر نمایشی‌ای برای شنیدن حرف منتقدین انجام داده‌اید؟

آقای رئیس‌جمهور؛

امروز همه‌ی ما شاهد آن هستیم که شما نه‌تنها اقدام مفیدی برای تحقق این مطالبه انجام ندادید که با برخوردهای نامناسب به سرکوب منتقدان پرداختید. شما هیچ‌گاه میدانی برای دانشجویان منتقد در جهت تبیین نظراتشان فراهم نکردید. گویی جای کارگزار و کارفرما عوض‌شده و مسئولان دولت شما خود را کاملاً مستغنی از ملت می‌دانند. چراکه اگر دولت شما حقیقتاً خود را کارگزار ملت می‌دانست با سعه‌ی صدر بیشتری به شنیدن نظرات مختلف موجود در جامعه می‌پرداخت و دنبال به کرسی نشاندن نظر خود به هر قیمتی نبود.

آقای روحانی؛

ما دانشجویان بارها قصد رساندن نظرات و انتقادات خود نسبت به مسئله‌ی هسته‌ای را داشته‌ایم و بارها از مسئولین مختلف دولتی برای حضور در محافل دانشجویی و پاسخ‌گویی به سؤالات موجود پیرامون موضوع هسته‌ای دعوت به عمل آوردیم. بیش از ده نامه تحلیلی به مسئولین و وزرای مختلف دولت شما نوشته‌شده است. با این ‌وجود و با گذشت تقریباً دوسال از عمر دولت شما، باکمال تأسف نه‌تنها تاکنون هیچ پاسخی به این نامه‌ها داده نشده است، بلکه در مقابل به‌جای پاسخ‌گویی منطقی، توهین‌های ناروا و برچسب زدن به منتقدان بود که صورت پذیرفت. مگر شما به‌عنوان مسئولین دولتی وظیفه‌ی خود نمی‌دانید که شنونده‌ی نظرات و پاسخگوی مطالبات دانشجویان باشید؟ چرا دائماً از زیر بار پاسخ‌گویی به سؤالات شانه خالی می‌کنید و هنوز که هنوز است یک مسئول دولتی در یک محیط واقعی دانشجویی حاضر نشده است تا صرفاً شنونده مطالبات دانشجویان باشد!؟

در همین ایام اخیر چند بار درخواست مجوز برای برگزاری تجمع با موضوع نقد روند مذاکرات هسته‌ای داده شد؛ ولی متأسفانه مجوزی صادر نگردید و در مرتبه آخر نیز که مجوز تجمع در میدان فلسطین به پیشنهاد خود مسئولین ذی‌ربط داده شد، پس از مدت‌زمان کوتاهی و در آخرین دقایق قبل از شروع تجمع به‌صورت تلفنی، ناگهانی و مشکوکی لغو گردید. این در حالی بود که گروه‌های عظیمی از دانشجویان برای حضور در این اجتماع آماده حضور بودند. البته ما دانشجویان بسیجی به دلیل داشتن اهتمام به قانون جمهوری اسلامی رسماً تجمع را ملغی اعلام کردیم ولی این ابهام باقی است که آیا لغو این مجوز معنایی جز توهین به دانشجویان انقلابی و مطالبه گری که قصد عمل به وظیفه‌ی شرعی خود را داشته‌اند دارد؟

آقای رئیس‌جمهور؛

شما مسئول و نماینده‌ی این ملت هستید و موظف هستید که به مطالبات این ملت گوش دهید، ودیعه‌ی الهی‌ای که هم‌اکنون در دستان شماست به برکت خون هزاران شهید حاصل‌شده است. این برخوردهای بی‌ادبانه دولت حضرت‌عالی از خاطر دانشجویان نخواهد رفت و این نوع رفتار نتیجه‌ای جز ایجاد شکاف و اختلاف بین دولت و ملت در پی نخواهد داشت و بی‌شک به تضعیف بیشتر دولت شما و بدبینی افکار عمومی و نارضایتی ملت شریف ایران اسلامی خواهد انجامید.

در پایان باردیگر از رفتار و منش دولت حضرت‌عالی که از طرفی دانشجویان را به انتقاد فرامی‌خوانید و از طرفی هیچ میدانی را برای انتقاد باز نمی‌گذارید و خفقان را حاکم می‌نمایید گلایه می‌کنیم و امیدواریم هر چه زودتر به وظیفه خود در خصوص همدلی و هم‌زبانی با ملت و توجه به نظرات منتقدین و احترام و عنایت به نظرات دانشجویان خیرخواه و انقلابی عمل نموده و به این داستان تیره‌وتار و گرفته‌ی خفقان در جامعه پایان بخشیده و قلب جریحه‌دار شده دانشجویان بسیجی، که توسط رفتارهای خلاف انصاف و برخوردهای گازانبری دولت حضرت‌عالی شکسته شده است را التیام بخشید.

والسلام علی من التبع الهدی



بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی علم و صنعت

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف

بسج دانشجویی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام
مرجع : مهر
کد مطلب : ۴۲۶۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.