۰

آمفی تئاتر تدمر، میدان اعدام داعش شد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
به نقل از پایگاه النهار، منابع آگاه سوری با اشاره به اعدام بیست نفر در تدمر از تبدیل شدن آمفی تئاتر شهر باستانی پالمیرا (تدمر) به میدان اعدام داعش خبر دادند.

منابع وابسته به گروهک تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی تویتر اعلام کردند که داعش تعدادی از مردم را در داخل آمفی تئاتر تاریخی شهر تدمر که به همراه دیگر محوطه تاریخی این مجموعه قدمتی دو هزار ساله دارد و در فهرست یونسکو قرار دارد، اعدام می کند.

شایان ذکر است که داعشی ها پس از اشغال تدمر بیش از ۴۰۰ نفر را اعدام کردند و جنایات بی شماری مرتکب شدند. مکانی که داعش قربانیان خود را به آن جا می کشاند آمفی تئاتر روم باستان است که در آن دوران بر روی این صحنه نمایش (آمفی تئاتر) که جلوی کاخ قرار داشت نمایشنامه‌های شرقی اجرا می‌شدند.

از این مکان همچنین برای جنگ حیوانات یا مبارزه گلادیاتورها نیز استفاده می‌شد. پالمیرا(تدمر) تحت تاثیر شدید شهرهای یونانی-رومی بود. میدان‌‌هایی با ستون‌های بلند، معادن آب‌های معدنی یا آمفی تئاتر مشخصه شهرهای یونانی- رومی بودند که در پالمیرا(تدمر) نیز یافت می‌شدند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۴۲۹۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.