۱

داعش و اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۰
داعش و اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، لیلا زروقی گفت دلیل درخواست وی برای گنجاندن نام ارتش اسرائیل در این لیست «وارد آوردن صدمه بر کودکان فلسطین در عملیات صخره سخت (جنگ غزه) است» که منجر به کشته شدن بیش از ۲۱۰۰ نفر از جمله صدها زن و کودک شد.

به گزارش وزارت اطلاع‌ رسانی فلسطین، در طی ۱۴ سال گذشته به طور متوسط هر سه روز یک کودک فلسطینی به‌ دست نظامیان رژیم تل آویو کشته شده است.

زروقي پیشتر نیز گفته بود گروه تکفیری داعش از کودکان به عنوان بخشی از راهبرد خود در جنایاتش در سوریه و عراق استفاده می کند.

داعش کودکان را با وعده پول و بدون رضایت والدینشان برای انجام عملیات تروریستی به خدمت می گیرد.

نماینده ویژه سازمان ملل در ادامه گفته بود: «داعش در مناطق تحت تسلط خود در سوريه و عراق پس از بستن مدارس و تغيير شيوه هاي تدريس، کودکان را بر اساس شيوه هاي خود شستشوی مغزی می کند.»

گزارش زروقی به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل درباره کودکان درگیر در نزاع های مسلحانه بزودی توسط این سازمان منتشر خواهد شد.

به نوشته پرس تی وی، سازمان ملل ماه نوامبر در گزارشی با عنوان «قانون وحشت: زندگی تحت حاکمیت داعش در سوریه» گفت این گروه تکفیری برای جنگ، جاسوسی و حتی حملات انتحاری «با برنامه‌ریزی از کودکان استفاده ابزاری و سوءاستفاده کرده است.»

در این گزارش آمده است گروه تروریستی داعش «کودکان را به عنوان وسیله‌ای برای اطمینان از وفاداری بلند مدت در اولویت قرار می‌دهد» تا پیکارجویانی را تربیت کند که «به خشونت به عنوان شیوه‌ای از زندگی» نگاه کنند.

گروه تکفیری داعش که برخی از اعضای آن از اتباع کشورهای غربی همچون کانادا، فرانسه، استرالیا و آلمان هستند، بخش‌های مختلفی از خاک عراق و سوریه را اشغال کرده‌اند و جنایت‌های هولناکی علیه همه اقلیت‌های قومی و پیروان مذاهب گوناگون از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها و مسیحیان مرتکب می‌شود.
کد مطلب : ۴۲۹۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.