۰

ادعای آژانس دفاع موشکی آمریکا درباره ایران

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۷
ادعای آژانس دفاع موشکی آمریکا درباره ایران
وبگاه «آژانس دفاع موشکی آمریکا» در صفحه‌ای که به تهدیدهای فرآروی آمریکا و متحدانش پرداخته می‌شود، نوشت:درحال حاضر، فن‌آوری موشک‌های هوشمند قاره پیما در مقیاسی گسترده‌تر در خدمت کشورهای متخاصم با آمریکا و متحدانش قرار گرفته است.

در حالی‌که کشورهای متخاصم در حال توسعه و تبادل اطلاعات در این باره هستند، تهدید فزاینده در زمینه این‌که چنین فن‌آوری به دست کشورهایی که برای آمریکا تهدید امنیتی فرض می‌شود، وجود دارد. بر اساس این گزارش، ایران در این بین از جمله کشورهایی است که قادر است تا قبل از سال ۲۰۱۵ به آزمایش و بهبود موشک‌های بین قاره‌ای که قابلیت رسیدن به آمریکا را دارند، دست یابد.

این کشور از سال ۲۰۰۸ به این سو چندین پرتاب موفقیت آمیز موشک‌های ماهواره‌بر ۲ مرحله‌ای «سیمرغ» را داشته و همچنین نمونه‌ای دیگر از این موشک را رونمایی کرده است که می‌تواند زمینه‌ای برای بهبود فن‌آوری موشک‌های قاره پیما باشد.

در بخش دیگر این مطلب‌ آمده است: ایران از سال ۲۰۱۰ به این سو نیز موشک بالستیک برد کوتاه «قائم ۱» و نسل چهارم موشک «فاتح ۱۱۰» را به نمایش گذاشته و مدعی تولید انبوه موشک‌های بالستیک ضد کشتی است. این کشور همچنین موشک‌های بالستیک «شهاب ۳» خود را ارتقاء بخشیده و برد آن را به طور موثری بهبود داده و همچنین مدعی است که موشک ۲ مرحله‌ای «سجیل» با سوخت جامد را تولید کرده است.

در بخش پایانی این تحلیل ضمن اشاره به تهدیدهای موشکی کره شمالی آمده است: نگرانی بیشتر در این زمینه تکرار شلیک و آزمایش موشک‌های ایران و کره شمالی است که حکایت از حملات موشکی بالستیک این ۲ کشور در حجم انبوه دارد و ضروری است در طرح «بررسی قابلیت‌های دفاع موشکی آمریکا» موسوم به (Ballistic Missile Defense System) لحاظ شود.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۴۳۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.