۰

السبسی رئیس جمهور تونس شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۵
به نقل ازوب سایت شبکه تلویزیونی العالم، میسیون عالی انتخابات تونس، محمد باجی القائد السبسی را به عنوان نامزد پیروز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس معرفی کرد.

شفیق صرصار رئیس کمیسیون عالی مستقل انتخابات تونس در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: کمیسیون انتخابات بر اساس قوانین مربوط به انتخابات و اطمینان از این که تخلفات صورت گرفته تاثیری واقعی و اساسی بر نتایج انتخابات نداشته است نتایج انتخابات را به این شرح اعلام می کند: ۶۰ ممیز ۱۱ صدم درصد واجدین شرایط در داخل و خارج از تونس در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. سه میلیون و یکصد و هشتاد و نه هزار و سیصد و هفتاد و دو نفر در انتخابات شرکت کردند. در مجموع سه میلیون و ۱۱۰ هزار و ۴۸ نفر به دو نامزد رای دادند. ۲۸ هزار و ۷۵۵ نفر رای سفید به صندوق انداختند و تعداد کل آراء باطله ۵۰ هزار و ۵۸۵ رای بود.

آقای باجی القائد السبسی یک میلیون و ۷۳۱ هزار و ۵۲۹ رای یعنی ۵۵ ممیز ۶۸ صدم درصد آراء را به دست آورد و آقای محمد منصف المرزوقی نیز یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۵۱۳ هزار رای معادل ۴۴ ممیز ۳۲ صدم درصد آراء را به دست آورد. به این ترتیب کمیسیون انتخابات تونس، آقای محمد الباجی القائد السبسی را به عنوان نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ معرفی می کند. با اعلام این نتایج اولیه، دریافت شکایت ها در رابطه با این نتایج از هم اکنون امکان پذیر است.

در پی اعلام سیسی مبنی بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تونس، منصف المرزوقي پيروزي سیسي در انتخابات رياست جمهوري تونس را به وي تبريک گفت.
منصف المرزوقی نامزد ریاست جمهوری یمن، پیروزی الباجی قائد السبسی رقیب خود در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس را به وی تبریک گفت.
مرجع : خبرآنلاین
کد مطلب : ۴۳۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.