۱

سوء استفاده جنسی نیروهای فرانسوی از کودکان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۱
براساس گزارش شش صفحه ای سازمان ملل که به دست رویترز افتاد، به جزئیات اتهامات مربوط به سوء استفاده جنسی سربازان فرانسوی از کودکان کم سن و سال در فاصله زمانی دسامبر ۲۰۱۳ تا ژوئن ۲۰۱۴ در یک اردوگاه آوارگان در جمهوری افریقای مرکزی اشاره شده است. سربازان چاد و گینه استوا نیز در مظان اتهام هستند.

فرانسه تحقیقاتی در مورد این اتهامات انجام داده و هویت برخی از سربازان مظنون به دخالت را مشخص ساخته است.

هنوز مشخص نیست که چاد و گینه استوا چه اقدامی در این زمینه انجام داده اند.

زید رعد الحسین رییس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل گفت: به دنبال افشای اتهام سوء استفاده جدی جنسی از کودکان توسط فرانسوی ها، اداره من نگاه عمیق تری به این اتهامات و دامنه موارد نقض انداخته است.

وی در بیانیه ای که در ژنو انتشار یافت، گفت: برخی از این حوادث حداقل به طور مقطی مورد تحقیق قرار گرفته و برخی از کشورها ظاهرا برخی از سربازان را مجازت کرده اند.

وی گفت: بررسی کلی آنچه که در گذشته اتفاق افتاده و در عین حال فرستادن این پیام که چنین اقدامات هولناکی نباید تکرار شود، حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد که ما باید به عمق آنچه اتفاق افتاده ، دقیقا پی ببریم . برای جنایات جنگی صرف نظر از این که چه کسانی مرتکب آن شده اند، همواره باید پاسخگویی باشد.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۴۳۳۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.