۰

تاثیر کاهش بهای نفت بر شرکت های پتروشیمی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲
تاثیر کاهش بهای نفت بر شرکت های پتروشیمی
کاهش بهای نفت تاثیر خود را بر شرکت های پتروشیمی خواهد گذاشت.

مصطفی امید قائمی، مدیر عامل سابق فرابورس، اظهار داشت: بورس دماسنج اقتصاد است و تا زمانی که وضعیت اقتصادی مساعد نشود بورس نیز در نوسان خواهد بود.

وی در مورد مدیر عامل جدید بورس، افزود: مدیرعامل جدید بورس می‌تواند به شفافیت این بازار کمک کند اما بالا و پایین رفتن قیمت‌ها و شاخص‌های بورس نمی تواند نشان‌دهنده عملکرد رئیس بورس باشد.

امید قائمی تصریح کرد: به اعتقاد بنده وضعیت اقتصادی بیش از هر چیز به بهای نفت گره خورده به گونه‌ای که بیش از ۴۰ درصد از قیمت نفت تاکنون افت کرده و حجم زیادی از بازار ما مبتنی بر نرخ نفت است که کاهش‌های اخیر بهای آن بازار ما را دچار مشکل کرده است و این تنها منحصر به بازار بورس نیست و تمامی مدیران اقتصادی کشور باید تلاش کنند تا وضعیت اقتصاد کشور بهتر شود.

امید قائمی افزود: کاهش قیمت نفت هنوز به طور مشخص اثر خود رانگذاشته و در دراز مدت باید آن را بررسی کرد. نفت ماده اولیه بسیاری از شرکت‌های ماست و محصولات تولیدی این شرکت‌ها را باید دید به چه میزان است، اما کاهش قیمت نفت مسلما اثر خود را بر روی شرکت‌های پتروشیمی خواهد گذاشت و شرکت‌هایی که در تامین منابع با مشکل رو به رو هستند تاثیر قیمت نفت بر روی آن‌ها بسیار جدی خواهد بود.
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۴۳۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.