۰

اگر قیمت بنزین واقعی شود مردم بیشتر از تلفن استفاده می‌کنند!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۴
نصرت‌اله سیفی، درباره تک نرخی شدن بنزین اظهار کرد: قیمت بنزین مصوب شده می توانست بالاتر از قیمت کنونی باشد، زیرا این قیمت جدید هنوز کم است.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به این که در قانون هدفمندی یارانه ها آمده است که قیمت حامل‌های انرژی باید ۹۰ درصد فوب خلیج فارس باشد، افزود: قانون هدفمندی را برای بنزین می توانستیم امسال تمام کنیم و به قیمت فوب خلیج فارس که حدود ۱۴۰۰ تومان است برسانیم.

سیفی با اشاره به واقعی سازی قیمت بنزین، یادآور شد: در صورتی که قیمت بنزین واقعی می شد، یکی از حاملهای انرژی به قیمت فوب خلیج فارس نزدیک می شد و برای دیگر حاملهای انرژی برای رسیدن به قیمت تمام شده آنها، برنامه ریزی انجام می شد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان این که وقتی قیمتها درست باشد، مدیریت مصرف سوخت نیز درست می شود، اظهار کرد: تنظیم روابط، پایه ای دارد که اگر آن پایه اشتباه باشد، تنظیم روابط نیز مشکل دار می شود.

وی با اشاره به این که هم اکنون رابطه میان تاکسی و مسافر، خودروساز و خریدار و تعمیرکار به دلیل حالت یارانه ای بودن، مشخص نیست، به شانا گفت: اگر قیمت بنزین واقعی شود مردم سعی می کنند در صورت امکان کارهایشان را از طریق تلفن انجام دهند که بسیاری از تنظیمات روابط جامعه بستگی به این عوامل دارد.

سیفی درباره رابطه تأثیر افزایش قیمت بنزین با مصرف در جامعه تصریح کرد: هم اکنون با افزایش قیمت بنزین، تأثیری در مصرف و ترافیک شهر مشاهده نمی شود، پس مشخص است که قیمت تعیین شده بنزین واقعی نبوده و برای جامعه قابل هضم است، این بدان معناست که جامعه توانسته است قیمت بنزین ۱۰۰۰ تومانی را در روابط اقتصادی هضم کند، از این رو می توان گفت مشکلی وجود ندارد و خیابانها خلوت تر نشده اند.

براساس تکلیف مجلس و براساس دستور عمل هیئت وزیران، از ساعت ٢٤ روز سه‌شنبه (۵ خرداد ۱۳۹۴) نظام سهمیه‌بندی بنزین لغو و بنزین با قیمت هر لیتر یک هزار تومان عرضه شد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۴۳۷۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.