۰

بساط «پل عشق» جمع می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
کمپین « قفل عشق؛نه» کمپینی در اعتراض به وصل کردن قفل به پل آرت (هنر) فرانسه است. تعداد این قفل‌ها که به ۷۰۰هزار عدد می‌رسد، به اندازه ۵۰۰ کیلوگرم این پل را سنگین کرده‌اند.

این پل آهنی در سال ۱۸۰۴ ساخته شده؛ اما در سال ۱۹۸۰ به خاطر تخریب‌های جنگ جهانی اول و دوم، بازسازی شد. پل هنر مسیری است که به «برج ایفل» ختم می‌شود و یکی مهم‌ترین کانون‌های گردشگری فرانسه است و سالانه زوج‌های جوان زیادی از سراسر جهان به این مکان می‌آیند و قفلی را به نماد عشق‌شان به آن آویزان می‌کنند. به همین دلیل، در ماه ژوئن قسمتی از نرده این پل معروف، به خاطر وزن زیاد قفل‌هایش تخریب شد و به پایین سقوط کرد و این بهانه‌ای شد تا نه تنها نصب قفل به این پل تاریخی متوقف شود که حتی دیگر قفل‌های عشق هم بریده و از آن جدا شوند.

گرچه زوج‌های جوان و توریست‌های زیادی از این اتفاق ناراحت شده‌اند،اما افراد محلی سال‌هاست که به دنبال این قانون هستند؛ چرا که با ممنوع شدن نصب قفل به این پل، از تخریب یکی از جاذبه‌های گردشگری کشورشان جلوگیری می‌کنند!

la-trb-xx-20140610-002.jpg

6Yt4eTJx1HSK2-3102488-Couples_clip_the_signed_locks_to_the_bridge_across_from_the_Eiff-a-2_1432908493480.jpg

مرجع : مهر
کد مطلب : ۴۳۸۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.