۰

مخالفت حماس با قطعنامه پیشنهادی درباره فلسطین

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۰
خبرگزاری فلسطینی "سما" گزارش داد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" روز سه شنبه اعلام کرد با پیش نویس قطعنامه فلسطینی که به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه و در آن پایان یافتن اشغالگری رژیم صهیونیستی درخواست شده مخالف است.

"سامی ابو زهری" سخنگوی حماس در بیانیه ای اعلام کرد پیش نویس قطعنامه ای که تشکیلات خودگردان فلسطین در اختیار شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار داده دربرگیرنده اجماع و توافق همه مردم فلسطین نیست.

اردن هفته گذشته به نمایندگی از فلسطینیان پیش نویس قطعنامه ای را در اختیار شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار داد که در آن اشغالگری اسرائیل در سرزمین های فلسطینی ۱۹۶۷ درخواست شده است.

در این پیش نویس قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل تا سال ۲۰۱۷ و تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی در این سرزمین ها درخواست شده است.در این پیش نویس همچنین مذاکرات صلح مستقیم محدود یک ساله به منظور توافق درباره اجرای این قطعنامه درخواست شده است.

ابو زهری از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست این پیش نویس قطعنامه را پس بگیرد.


وی گفت:«ما معتقدیم این پیش نویس قطعنامه دربرگیرنده همه فلسطینیان نیست و در اینجا با مخالفت گسترده ای روبرو است.


دیپلمات های بلندپایه فلسطینی اوایل این هفته اعلام کردند به منظور جلوگیری از استفاده آمریکا از امتیاز وتو خود تصمیم گرفتند متن پیش نویس قطعنامه را پیش از ارائه به شورای امنیت برای رای گیری اصلاح کنند.
مرجع : جام
کد مطلب : ۴۴۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.